Avatar billede varmeskud Praktikant
19. januar 2003 - 14:34 Der er 36 kommentarer og
1 løsning

kode til min hjemmeside

hejza bruger på eksperten.dk

undskyld men jeg ved ikke hvad dette spørgsmål går ind under...

jeg skal bruge en kode til min hjemmeside

det drejer sig om siden www.varmeskud.dk/huset
der ville jeg gerne havde sådan at man skal skrive en kode for at komme ind på siden.
jeg skal selv kunne ændre den til en vær tid,
er der nogen der kan hjælpe mig???

med venlig hilsen kim
Avatar billede bufferzone Praktikant
19. januar 2003 - 15:03 #1
Avatar billede varmeskud Praktikant
19. januar 2003 - 15:06 #2
kunne det tænkes at du kunne hjælpe mig da jeg ikke kan eng???
Avatar billede cdc Novice
19. januar 2003 - 16:00 #3
gå ind på www.script.dk og søg på password
Avatar billede bufferzone Praktikant
19. januar 2003 - 16:20 #4
Det bør du lære, man kan ikke klsre sig uden idag og det er faktisk ikke så svært.

du gør følgende:

Placer koden i din <body> sektion
Ændre brugernavn/password ved at ændre ordene "free" og "javascript" i koden.
Nu skulle det virke med dit eget brugernavn og din egen kode
Avatar billede Slettet bruger
19. januar 2003 - 17:12 #5
hot.shot>>Hvis der skal være bare en lille smule sikkerhed på din side! Så hold dig LANGT væk fra bufferzones forslag!?
Avatar billede varmeskud Praktikant
19. januar 2003 - 17:16 #6
jeg har fået 9 i eng.

regin >> har du et beder forslag???
Avatar billede Slettet bruger
19. januar 2003 - 17:21 #7
Det kommer helt an på om du har adgang til et serverside script... eller hvilken type server du har dine hjemmeside kørende på.
Det letteste ville nok være noget med en .htacces fil, hvis din side kører på apache!?
Avatar billede varmeskud Praktikant
19. januar 2003 - 17:41 #8
jeg kan ikke finde ud af at bruge det link du gav mig. jeg har sat det ind på min side men kan ikke finde ud af det
Avatar billede varmeskud Praktikant
19. januar 2003 - 17:46 #9
asp eller php
2000 server win
Avatar billede varmeskud Praktikant
19. januar 2003 - 19:08 #10
jeg skal hjem til mig selv igen... for internet hos mig selv på torsdag/fredag

med venlig hilsen kim
Avatar billede varmeskud Praktikant
23. januar 2003 - 18:50 #11
så er jeg her... er der nogen der kan hjælpe???
Avatar billede varmeskud Praktikant
23. januar 2003 - 21:31 #13
det link virker ikke hos mig
Avatar billede varmeskud Praktikant
27. januar 2003 - 20:31 #14
bufferzone >> jeg har lavet bruger navn : kim og koden : 1109 men hvor skal jeg skrive den side som man skal komme ind på når man har skrevet bruger navn og kode henne???

<form>
<p>ENTER USER NAME :
  <input type="text" name="text2">
</p>
<p> ENTER PASSWORD :
<input type="password" name="text1">
  <input type="button" value="Check In" name="Submit" onclick=java script:validate(text2.value,"kim",text1.value,"1109") >
</p>

</form>
<script language = "javascript">

/*
Script by Anubhav Misra (anubhav_misra@hotmail.com)
Submitted to JavaScript Kit (http://javascriptkit.com)
For this and 400+ free scripts, visit http://javascriptkit.com
*/

function validate(text1,text2,text3,text4)
{
if (text1==text2 && text3==text4)
load('success.htm');
else
{
  load('failure.htm');
}
function load(url)
{
location.href=url;
}
</script>

<p align="center"><font face="arial" size="-2">This free script provided by <a href="http://javascriptkit.com">JavaScript Kit</a></font></p>
Avatar billede smorum Nybegynder
28. januar 2003 - 15:32 #15
hot.shot:

Den kode kan knækkes på 2 sekunder ved at højreklikke og vise kildekoden til siden ... meget meget lidt sikker ...

hvis du har adgang til asp eller php er det lang sikrere at benytte dette.
Avatar billede varmeskud Praktikant
28. januar 2003 - 16:01 #16
jeg har til begge to... jeg har den der hedder micro-100 hos www.micropage.dk

smorum.. kan du hjælpe mig???
Avatar billede varmeskud Praktikant
28. januar 2003 - 16:01 #17
jeg kan jo sætte på så man ikke kan komme ind og se kildekoden...
Avatar billede varmeskud Praktikant
28. januar 2003 - 16:02 #18
men hvis du kan hjælpe mig smorum lytter jeg gerne... ( også til jer andre)
Avatar billede totaliorden Nybegynder
28. januar 2003 - 16:05 #19
Prøv den her: http://www.html.dk/scripts/javascript/00007/
Den er ikke total sikker, men det virker hvis det ikke skal være alt for teknisk. Er desuden meget let at finde ud af
Avatar billede varmeskud Praktikant
28. januar 2003 - 17:13 #20
totoliorden >> jeg har brygt dit link...

er der ikken en der lige ville prøve og knække den som jeg kan finde ud af lidt om "sikkerheden" på siden www.varmeskud.dk/huset
Avatar billede varmeskud Praktikant
28. januar 2003 - 18:41 #21
er der ingen som lige kan det???
Avatar billede athlon-pascal Juniormester
28. januar 2003 - 19:38 #22
Hold venstre mussetast nede og prøv at højreklikke - menuen popper op ! Vælg "Vis kilde".
"Vis" -> "Kilde" kan det samme.
Det var første skridt. Det ser ellers OK sikkert ud af javascript at være:

function CheckPassword() {
  var username=document.login.familien.value;
  var password=document.login.huset.value;
  location.href = username + password+'.htm';
}
Avatar billede varmeskud Praktikant
28. januar 2003 - 19:41 #23
athlon-pascal  >>> kan du fortælle hvordan man bruger det???
Avatar billede varmeskud Praktikant
28. januar 2003 - 19:42 #24
athlon-pascal  hvordan man bruger det du har linket til
Avatar billede varmeskud Praktikant
28. januar 2003 - 19:44 #25
athlon-pascal  hehe... det viste jeg ikke at man kunne gøre det på den måde... så er det nok derfor den ikke var så sikker den ikke-højre-klik jeg havde sat ind....
Avatar billede athlon-pascal Juniormester
28. januar 2003 - 19:47 #26
hot.shot -> Prøv at kigge her: http://www.bloodaxe.demon.co.uk/JPS/
Demo: http://www.bloodaxe.demon.co.uk/JPS/Enter.html (husk at bruge store bogstaver)
Avatar billede varmeskud Praktikant
28. januar 2003 - 19:57 #27
kan du gi en brugervejledning da jeg ikke kan eng som nævt oppe i toppen af spm. ???
Avatar billede athlon-pascal Juniormester
28. januar 2003 - 19:57 #28
hot.shot -> Du kan også kigge på noget kryptering af dit password: http://pajhome.org.uk/crypt/md5/
Avatar billede athlon-pascal Juniormester
28. januar 2003 - 20:02 #29
hot.shot -> Start med at downloade http://www.bloodaxe.demon.co.uk/JPS/jps1_1.zip
Avatar billede varmeskud Praktikant
28. januar 2003 - 20:05 #30
sådan
Avatar billede smorum Nybegynder
28. januar 2003 - 23:15 #31
check http://activedeveloper.dk/aspdigital/studies/login.asp ... der burde du kunne finde noget information omkring emnet på dansk....

håber det hjælper dig :o)
Avatar billede varmeskud Praktikant
29. januar 2003 - 17:43 #32
smorum... dit link virker ikke... (i vært fald ikke på mine computer)
Avatar billede totaliorden Nybegynder
29. januar 2003 - 17:48 #33
"totoliorden >> jeg har brygt dit link...

er der ikken en der lige ville prøve og knække den som jeg kan finde ud af lidt om "sikkerheden" på siden www.varmeskud.dk/huset"

For at man kan knække den (der er faktisk ikke så meget at knække), så skal man vide hvilken side der ligger på serveren...
Som sagt så er den ikke fuldstændig sikker ligesom noget serverside baseret halløj, men den virker til det mere simple.
Avatar billede varmeskud Praktikant
29. januar 2003 - 18:43 #34
nej ikke helt rigtig... det er ikke nok at vide hvad side der ligger.... for hvis nu siden hedder helle... så kan der være flere muligheder...

h-elle
he-lle
hel-le
hell-e

jeg har skrevet jeg har brugt dit link... hvis der er nogen der kan give mig en bedre for de poingene.... men ikke for du dem... :-)
Avatar billede totaliorden Nybegynder
29. januar 2003 - 18:55 #35
Ja rigtigt nok.. Men bare bruges til det simple, så er det sgu godt nok :)
Avatar billede varmeskud Praktikant
29. januar 2003 - 19:10 #36
ja det er det... alle "skolebørne" ved jo ikke lige hvordan man skal trykke for at finde koden... så det er jo godt nok...
Avatar billede varmeskud Praktikant
03. februar 2003 - 21:22 #37
smorum <<< kan ikke finde ud af dit link...

bruger totaliorden

og så ville jeg lukke for dette spm

takker for hjælpen