Avatar billede dr.tynell Nybegynder
18. januar 2003 - 15:14 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Udpak fil til mappe

Hej!

Hvordan åbner jeg en gz-pakket fil og putter det udpakkede indhold i en bestemt mappe - dvs. hvis den pakkede fil er fyldt med .jpg billeder skal alle billeder udpakkes til en bestemt mappe.

Jeg har prøvet med nedenstående script - men den ouputter det bare direkte til browseren:
<?php
$filename = "test.zip.gz";

// open file for reading
$zp = gzopen($filename, "r");

// output until end of the file and close it.
gzgets($zp);

print "\n";

// open file and print content (the 2nd time).
if (readgzfile($filename) != strlen($s)) {
        echo "Error with zlib functions!";
}
?>

.. Og sådan ser outputtet ud:
PK²x-¿²-v[ê\klip.jpg|ºe@MÓ5¼¸\×Àâî×àîî®Aƒw$àº‹»,@Ðಸ»Kð\·½ÏŸ¯çÇöTÏT×lwõ9UÝ/ó/k,y ,`ùz^ŽØR^¾< 0Å-]Ì­–]¯˜(à  ‹ð ÆB<,,< ¿…‚œøZÉÉièÞÒѐ³±qq±±‰ý߃ýæ 6.6>>öëÄ# Àҁ¤@ =; ùk¡agb}ûö-+;;˜Ø»ÿWÁKæF†‹ ‡ óÒ(zµð¿ÿúmp
Avatar billede _darkstar_ Nybegynder
18. januar 2003 - 15:53 #1
Du skal i PHP selv oprette filen og skrive indholdet til den fil hvor det skal lagres.

Se http://www.php.net/manual/en/function.fwrite.php - specielt eksemplerne længere nede på siden.
Avatar billede dr.tynell Nybegynder
18. januar 2003 - 17:01 #2
Har prøvet nu med:

$file = "her.jpg" ;
$fp = fopen("$file", "w");

// file to be unzipped on your server
$filename = "test.zip.gz" ;
$zp = gzopen($filename, "r");

if ($zp)
{
while (!gzeof($zp))
{
  $buff1 = gzgets ($zp, 4096) ;
  fputs($fp, $buff1) ;
}
gzclose($zp);
fclose($fp);

.. Men så gemmes hele indholdet af den pakkede fil i én fil - den skal gemme en fil for hver fil i den pakkede version.
Avatar billede dr.tynell Nybegynder
19. januar 2003 - 01:27 #3
lukker...