Avatar billede flappyflop Nybegynder
27. oktober 2000 - 10:04 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

Genvejstast....???

En genvejstast til at oprette en ny mappe....???
Avatar billede k_k_p Nybegynder
27. oktober 2000 - 10:14 #1
Hej FF.

Der i WIN98\'s hjælpeprogram *start - hjælp* en rimelig god oversigt over de forskellige tastaturgenveje. (Sidder selv på en WIN2000 maskine, så jeg kan ikke lige slå op..)

Hvis den ikke findes kan du anskaffe dig et af de små hjælpeprogrammer, eks. QuicKeys el. lign.

30dages TryOut på http://www.cesoft.com/
Avatar billede jwolf Nybegynder
27. oktober 2000 - 11:44 #2
så vidt jeg ved findes der ikke en genvejstast til at lave en ny mappe, og det er pizze irreterende :o/
Avatar billede friiser Nybegynder
27. oktober 2000 - 12:13 #3

Man kan ikke oprette en genvejstast til at kunne oprette en ny mappe. Det hurtigste er faktisk at der hvor man vil oprette en ny mapper der højreklikker man med musen og vælger ny og vælger mappe...

Så hurtigt kan det gøres..

~friiser~
Avatar billede jwolf Nybegynder
27. oktober 2000 - 12:41 #4
det er ikke hurtigt nok...

det nærmeste jeg kan komme på en genvejstast er:

ALT + F + N + Enter

Det kan med lidt øvelse gøres ret hurtigt.. :o)

Avatar billede friiser Nybegynder
27. oktober 2000 - 12:51 #5

Det er det samme antal tastetryk du skal bruge.. Jeg kan ikke se at det ikke går hurtigt nok :)

~friiser~
Avatar billede jwolf Nybegynder
27. oktober 2000 - 13:00 #6
man kan trykke tastekombinationen på ca. 1/3 sekund. på den normale måde med højre klik, skal man først vente (hvis man har en ældre computer) på at menuen kommer frem. Derefter pege på \"ny\" og så op og vælge mappe.. Det er da langsommere!
Avatar billede flappyflop Nybegynder
30. oktober 2000 - 16:33 #7
tak for svarene, specielt quickkeys....Gosh...hvorfor er der ikke mulighed for den slags \"customizing\" i windows.....der er bare for ringe...