Avatar billede boiii Nybegynder
27. oktober 2000 - 09:14 Der er 13 kommentarer

Print funktion i asp???

Jeg skal have printet noget udfra en database. Jeg henter værdierne og skal derefter printe dem ud. Skal jeg finde en component på nettet ang. det eller er der en indbygget funktion i asp???
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
27. oktober 2000 - 09:16 #1
En tur på nettet og finde en komponent ville IKKE være en dårlig ide...
Avatar billede phylox2 Nybegynder
27. oktober 2000 - 09:16 #2
<a href=\"java script:document.print();\">Print</a>

Skulle virke fint!
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
27. oktober 2000 - 09:17 #3
af hvad jeg ved er der ikke nogen indbygget funktion i ASP til det.
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
27. oktober 2000 - 09:18 #4
Jeg tror han vil printe direkte uden at brugeren ser hvad der bliver printet .. eller måske ser en \"Siden er udskrevet\", side når det ER udskrevet .. men det finder vi ud af når han kommentere det ,,.
Avatar billede boiii Nybegynder
27. oktober 2000 - 09:20 #5
Ang. Document.print() finder den selv en printer så eller hvorledes?? Og den tager vel den side man er på og printer alt ud ikk??? også document.print linken ikk??
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
27. oktober 2000 - 09:21 #6
document.print() printer ALT hvad du ser på siden. Det svarer til at trykke \"Udskriv\" i browseren..
Avatar billede phylox2 Nybegynder
27. oktober 2000 - 09:21 #7
Den skriver ALT ud, ligesom hvis du bare trykker på printerikonet ...
Avatar billede boiii Nybegynder
27. oktober 2000 - 09:21 #8
Jeg vil helst have at man ikke skal kunne se siden dudes!! Kender i ikke component til det???
Avatar billede nero Nybegynder
27. oktober 2000 - 09:23 #9
    Set Connection=Server.CreateObject(\"ADODB.Connection\")
    Connection.Open \"Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;Persist Security Info=False;Data Source=\"&server.mappath(\"site.mdb\")
    \' connection til access-databasen \"site.mdb\" oprettes

    sqlq = \"select * from Guestbook\"
    Set Data = Connection.Execute(sqlq)
    \' opretter et recordset med alle ind læg fra gæstebogstabellen

    if Data.eof then
        response.write(\"det var intet i tabellen\")
    else
        do until Data.eof OR Not Response.IsClientConnected
            \'blived indtil der ikke er flere rows eller brugeren er forsvundet

            \' hent data fra recordset
            db_overskrift    = data(\"overskrift\")
            db_indlaeg        = data(\"indlaeg\")

            \'udskriv data
            response.write(\"overskrift: \" & db_overskrift)
            response.write(\"indlæg : \" & db_indlaeg)
            response.write(\"<hr>\")
            Data.MoveNext
        Loop
    end if
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
27. oktober 2000 - 09:23 #10
Desværre..
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
27. oktober 2000 - 09:24 #11
<< nero >>

Øhh .. hvad havde det med sagen at gøre ??
Avatar billede boiii Nybegynder
27. oktober 2000 - 09:25 #12
tdaugaard>>Yep lige præcis hvad jeg tænkte!!!
Avatar billede nero Nybegynder
27. oktober 2000 - 09:40 #13
ups .. jeg havde misforstået spørgsmålet.
MEN .. det kan IKKE lade sig gøre fra asp da asp foregår på serveren .. så du vil kun kunne printe ud på en printer på serveren (og det er vel ikke det du vil?)

du har så 2 muligheder .. lave en activex/java applet som du sætter på siden eller viser data\'en og tilføjer flg. til body-tagget

onLoad=\"print();document.location.href=\'http://www.experten.dk\'\"

så vil kun kort se den side der skal printes