Avatar billede teknikeren Nybegynder
14. januar 2003 - 18:20 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Share filer

Hej.
Jeg er ved at lave et program, hvor man skulle kunne share filer med hinanden( Ikke ligesom KaZaA! ). Man skal kunne have et personligt password. Det skal bruges til f.esk. nogle der skal have et dokument( f.esk. skolearbejde )...
Hvordan laver man det?
/Rasmus
Avatar billede teknikeren Nybegynder
14. januar 2003 - 18:22 #1
en lille tilføjelse... Man skal indtaste personens ip og password for at kunne modtage filerne.
Avatar billede teknikeren Nybegynder
14. januar 2003 - 18:24 #2
Og hvis det ikke kan lade sig gøre med password, kan man bare indtaste ip'en.( Og som sagt det er IKKE en slags KaZaA. Det er jo illegalt)
Avatar billede tubber Juniormester
14. januar 2003 - 18:29 #3
Det du snakker om er en shared mappe på en server ? oder was ?
Avatar billede tubber Juniormester
14. januar 2003 - 18:38 #4
http://www.tlsecurity.net/Sourcecode/Vb/  <--- der er der en masse netting...
Så kan du jo lige selv se om der er noget du kan bruge :O)
Avatar billede skumbaq Nybegynder
15. januar 2003 - 09:57 #5
En lille ting herfra

Jeg har engang lavet et fildelings program, dog kun imellem 2 CPUér

Men en ting som jeg blev kloger på var at når man arbejder med sock i vb så skal man være helt sikker på at modtageren har fået det den skal have, ellers bliver filerne forkerte, jeg fandt fx ud af at når jeg sendte filer på en 600-700 mb så blev filerne mindre end det som var meningen.

Pointen er

Husk at send en slags modtaget oplysning tilbage til sender socken hver gang du sender en pakke afsted, dette tager lidt af farten, men filerne er i det mindste i orden.

Dette var ikke gjort i de eksempler som jeg downloadet inde jeg gik i gang.

Håber du fik min pointe.
Avatar billede cautoo Nybegynder
15. januar 2003 - 14:15 #6
hmm... lyder lidt som en ftp server/client :)
Avatar billede teknikeren Nybegynder
15. januar 2003 - 15:47 #7
skumbaq << Har du lidt source, du kan sætte mig igang med?
Avatar billede th0mas Nybegynder
17. januar 2003 - 09:46 #8
Du adder tre winsock controls til din form, en du bruger til at lytte på en port efter connection fra andre klienter, en du skal bruge til at lave forbindelse til andre, og en data socket.
Det er lidt svært at beskrive her, og jeg ved ikke hvor meget du kender til Winsock og TCP.
Men du skal sætte winsock til at lytte på en port og så i Winsock_ConnectionRequest skal du acceptere id'et i data socket'en.
Ej, fuck, kan sq ikke forklare det her....
Avatar billede teknikeren Nybegynder
17. januar 2003 - 13:09 #9
th0mas << Hmm... Hvordan har du lært det? Så kunne jeg jo også lære det sådan :)
Avatar billede teknikeren Nybegynder
19. februar 2011 - 13:45 #10
Forældet tråd.