Avatar billede nadia Nybegynder
14. januar 2003 - 12:31 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Slette post i DataGrid....hjæææælp

Håber en kan hjælpe....

Jeg har en DataGrid med nogle poster fra en database i.
Da jeg vil kontrollerer opdateringerne og sletningerne er AllowDelete osv. slået fra.

Hvordan får jeg nr på posten i grid'et ud ? , så jeg kan slette vha. SQL. jeg har prøvet med Bookmark, men kan ikke få det til at virke...
Håber på hurtig svar...please
Avatar billede martin_moth Mester
14. januar 2003 - 12:48 #1
Ikke helt med på hvad du mener - er det .ColIndex eller .col / .row  du leder efter?
Se evt. http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/library/en-us/DBGrid98/html/vbctldatagridcontrol.asp - klik evt. på "Properties"
Avatar billede nadia Nybegynder
14. januar 2003 - 13:06 #2
Jer har et antal poster (id, navn, osv, osv) i en grid. Hvis en række bliver markeret iv skal slettes skal jeg have id ud af DataGrid'et for at kunne lave en SQL sætning hvor også alle relationer slettes...
Avatar billede zembla Nybegynder
15. januar 2003 - 09:52 #3
Hvis du har id placeret i første kolonne, kan du fx gøre følgende:

DataGrid1.Col = 0

Herefter har du adgang til dit id via DataGrid1.Text og du kan sammensætte din sqlsætning. Efter udførslen af din sql skal du refreshe din datasource:

Adodc1.Refresh

Jeg anvender selv kontrollen 'Listview' til den salgs sager ... væsentlig mere fleksibelt i mine øjne, så det var måske en idé for dig også :-)
Avatar billede nadia Nybegynder
16. januar 2003 - 08:43 #4
Til zembla:

Denne løsning var nu ment for at undgå brugen af ADODC.

Jeg har fået det til at virke med DataGrid.Colums(0).Text

Tudind tak for hjælpen....også til Kaffe
Avatar billede martin_moth Mester
16. januar 2003 - 10:14 #5
Kaffe?
Avatar billede nadia Nybegynder
17. januar 2003 - 08:14 #6
Kaffe er......gud
Avatar billede zembla Nybegynder
17. januar 2003 - 08:55 #7
Jeg havde ellers siddet og skrevet en længere tekst til dig, men min session på Eksperten.dk blev åbent annulleret og teksten efterfølgende umulig at få fat i :-(

Kun enkelte kommentarer denne gang.

Synes det er super godt værktøj du har fået lavet og ser frem til zip-filen :-)

Funktionen 'Send informationer' kan drille lidt ... for ønsker man at gå tilbage og rette i teksten er teksten nemlig forsvundet i mellemtiden.

Tabeller er lidt vanskelige - kun muligt med colspan, rowspan, paddings mv., hvis man bruger HTML-mode.

Kunne ikke få funktionen 'Åbn en hjemmeside' til at fungere.

Alternativ tekst for billeder / links mv. kan ikke angives.

Har du evt. overvejet at integrere din editor med et stylesheet?

PS. Dialogboxene er der ingen problemer med hos mig (Windows 2000, IE6)
Avatar billede zembla Nybegynder
17. januar 2003 - 08:55 #8
Sorry ... det blev postet forkert :-(