Avatar billede ibrene Nybegynder
13. januar 2003 - 10:57 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

remote http

Hejsa

Jeg sider med et lille problem.

Vi skal lave et Lotusscript som skal genere et XML document og sende det som en variable til en web-server via SSL.

Men hvordan åbner man en connection i Lotusscript. Nogle som har nogle gode ideer?

Er lidt ny i dette, kan man køre noget via socket eller hvordan virker det, når man skal hente en remote side med variable som hvat det en hjemme side.

alle connect.remote('http://www.xxx.dk/getxml?xml=...')

Kan man dette og hvordan?
Avatar billede jogii Nybegynder
17. januar 2003 - 15:00 #1
Kan du ikke omformulere problemstillingen? Det giver ikke rigtig meningen i mine øjne.
//Jörg
Avatar billede ibrene Nybegynder
17. januar 2003 - 22:00 #2
Skal prøve... kort og godt, skal jeg kunne push'e et XML dokument til en anden server og få svar tilbage igen vi SSL.
Avatar billede jogii Nybegynder
18. januar 2003 - 09:42 #3
Hvorfor er linierne ovenfor blank? Jeger sikker på at jeg skrev noget i indlægget?
Avatar billede jogii Nybegynder
18. januar 2003 - 09:46 #4
Nå nu virker det.

Generelt afleverer serveren med http blot en html side, som så kan indeholde XML-data, hvis de formateres som sådan. Der skal ikke laves connections i LotusScript.
Avatar billede ibrene Nybegynder
18. januar 2003 - 11:34 #5
Hmm... jeg kan hellere ikke se mit eget indlæg nu.

Men jeg skal lave et LotusScript, som tager det data som brugeren har tastet ind, sender det til en ekstern/remote server via XML. Denne server fortolker det så og svare tilbage og jeg skal efterfølgende vise dette for brugeren.

Så inde i mit script, skal jeg altså kunne sende og modtage XML til og fra en ekstern server.
Avatar billede websmith Nybegynder
24. januar 2003 - 09:52 #6
Dvs. Du skal lave en Http POST til er server, og samtidig også lave en GET.

Du skal nok kigge på at importere nogle funktioner fra winsock, eller lave en dll selv som lige præcis kan de to ting som du efterspørger.

Notes har ikke indbygget mulighed for at lave en post, men du kan godt lave en GET ved hjælp af NotesDatabase.OpenDocumentByURL.

Hvis du på en eller anden måde kunne sende din xml via en GET, så ville du kunne løse problemet med ren notes teknologi, ellers er du desværre nødt til at bruge externe dll's