Avatar billede rasmus_nova Nybegynder
26. oktober 2000 - 11:43 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Flere papirbakker i XAL

Jeg skal have XAL til at skrive 3 kopiere af en faktura ud. 1. kopi skal skrives fra skuffe 1, mens de to kopier skal udskrives fra skuffe 2 på printeren.

Ifølge Damgaard Support skal man vælge 3 kopiere i \"udskriftsmuligheder\", og vælge hvilken papirbakke på printeren man vil benytte i \"formattering\". Så vil XAL skrive 1. side ud på den valgte skuffe,og derefter automatisk benytte \"standard\" skuffen til deresterende sider... Det virker bare ikke

Hvordan skal det gøres ???
Avatar billede dma Nybegynder
26. oktober 2000 - 19:22 #1
Du bliver nødt til at kalde rapporten 2 gange. Her kommer det så an på om du anvender XAL i DOS/CONSOLE eller Windows.
Det skal programmeres og er ikke helt uproblematisk. Har du ikke kode til basisudvikling i XAL kan det ikke lade sig gøre!
Desværre er XAL ikke så nem på dette område som C5 er!
Avatar billede tommypedersen Nybegynder
29. oktober 2000 - 22:53 #2
Uden kodning kan det ikke lade sig gøre men her er den hurtigste vej:

Lav en kopi af din faktura-rapport (i rapportgeneratoren kan du vælge F10/Rapport/Gem som og give den et nyt navn)

Gå herefter ind i den rapport, der skal udskrive originalfakturaen. Tast Shift-F6 og Alt-Z. Find herefter linien med Extern DebInvJour. Indsæt herefter koden til at kalde din fakturakopi. Koden kan du finde i macron PrintOutInvoice i macrobiblioteket SALES (det er den macro der standard bliver brugt til at udskrive fakturaer - den kan du også tilpasse men så er der nogle QT\'er der skal genoversættes).

MVH Tommy - tp@designtech.dk
Avatar billede mariaf Juniormester
12. december 2000 - 21:00 #3
Du skal oprette 2 printere, en med skuffe 1 og en med skuffe 2. Så udskriver du faktura på skuffe 1 og derefter udskriver du den en gang til, til skuffe 2.

Det er lidt besværligt, men du sparer kodningen.
Avatar billede isbjerg Nybegynder
03. marts 2001 - 15:35 #4
Lidt sent men...
Hvis du vil bruge mariaf\'s løsning kan du jo lave en båndoptagelse der skriver samme faktura ud 2 gange hvor den skifter skuffe og antal kopier.
Avatar billede jasman Nybegynder
28. maj 2001 - 09:26 #5
Meget sent svar, men ...
Prøv at kigge på
http://www.buy-addon.dk/templates/productplus_trace.asp?GroupProduct=643

Jeg ved ikke om det var noget ?
Avatar billede rasmus_nova Nybegynder
04. marts 2002 - 19:51 #6
Hej hej, så er vi vågnet igen... Nu skal vi have afsluttet regnskabet, så vi kan sove med god samvittighed, og få lukkede de mange åbne spørgsmål...

Beklager der gik så lang tid... skal ikke ske igen