Avatar billede columbus Nybegynder
12. januar 2003 - 16:01 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Sessions virker kun nogle gange

Hej.
Jeg ved der er blevet stillet lignende spørgsmål før, men har ikke kunnet finde nogen løsning.
Jeg har et problem med session. De variable bliver kun husket nogle gange.
Som eksempel se: http://www.veeentetider.dk/session1.php
Man skriver sit navn, som bliver gemt i en session, og den skulle så kunnet blive vist på session2.php
Men som man ser så virker det ikke altid. Hvis man trykker refresh på session2.php så viser den nogle gange navnet og andre gange ikke?
Hvad er galt, det må være noget med serveropsætning (freepaq), for hvis jeg ligger det på min lokale webserver, så virker det fint.

Session1.php:
<?php
$navn = $_REQUEST['navn'];
if ($navn) {
    session_start(); // Lad os begynde!

$_SESSION['navn'] = $navn;
//    session_register("navn"); // Gem $navn
}
?>
<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.0 Transitional//EN">

<html>
<head>
    <title>Session1.php</title>
</head>
<body>

<?php if ($navn) { ?>

<b>Tak for det!</b><br>
Gå nu videre til <a href="session2.php">session2.php</a>

<?php } else { ?>

<form action="session1.php">
<b>Skriv dit navn - tak!</b><br>
<input type="text" name="navn"><br>
<input type="submit" value="okiedokie">
</form>

<?php } ?>

</body>
</html>

session2.php:
<?php
session_start();
?>
<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.0 Transitional//EN">

<html>
<head>
    <title>Session1.php</title>
</head>
<body>
<?php

print "Dit navn er: <b>".$_SESSION['navn']."</b>";

?>

<br><br>Smart!

</body>
</html>
Avatar billede supernewbie Nybegynder
12. januar 2003 - 16:07 #1
virker fint ved mig
Avatar billede columbus Nybegynder
12. januar 2003 - 16:24 #2
også hvis du refresher siden?? Det virker kun ved mig nogle af gangene..
Avatar billede columbus Nybegynder
29. januar 2003 - 22:04 #3
tjo, det har faktisk virket siden.. Du virkede bare ikke da jeg oprettede spørgsmålet, og der havde jeg brugt lang tid på at finde en løsning.
Men det virker tilsyneladende nu..