Avatar billede steven_tran Nybegynder
12. januar 2003 - 00:23 Der er 8 kommentarer

Flytter TImage

Er der nogen der ved hvordan man flytter en TImage uden at det blinker?

Med venlig hilsen
Steven_Tran
Avatar billede abpdk Nybegynder
12. januar 2003 - 00:30 #1
Prøv med: doublebuffered:=true;
Avatar billede abpdk Nybegynder
12. januar 2003 - 00:32 #2
Eks:
procedure MouseMove(blablabla....);
begin
  doublebuffered:=true;
  image1.left:=x+10;
  image1.top:=y+10;
end;
Avatar billede steven_tran Nybegynder
12. januar 2003 - 00:35 #3
vil du uddybber det lidt, for der findes ikke nogen function i TImage, der hedder doubleBuffered
Avatar billede speedy Nybegynder
12. januar 2003 - 08:50 #4
Der er ingen grund til at gøre det hver gang der sker en ændring af billedets placering...onCreate er nok:

I formens onCreate skriver du bare:

doublebuffered := True;

og så bevæger du bare dit billede på den måde du har gjort hidtil.

Det er formen billedet ligger på som har DoubleBuffered property'en.

/SpEeDy
Avatar billede steven_tran Nybegynder
12. januar 2003 - 20:42 #5
hej SpEeDy!
Fornemt, selvom det virker ikke som forventet, men det går. Du får min 60 point for dette. tak for hjælpen.

mvh
Steven_Tran
Avatar billede abpdk Nybegynder
12. januar 2003 - 22:28 #6
Undskyld, men hvad var det lige ved mit bud der var så forkert!?
Avatar billede speedy Nybegynder
12. januar 2003 - 22:34 #7
Nej, jeg vil ikke have pointene...det var jo abpdk som svarede...jeg kommenterede jo bare for at gøre forståelsen lidt klarere...

hvad mente du forresten med at det ikke virker som forventet ?

/SpEeDy
Avatar billede abpdk Nybegynder
27. februar 2003 - 00:23 #8
steven_tran>> Hvordan ville du da ha' at det skulle virke?