Avatar billede mo- Novice
11. januar 2003 - 21:57 Der er 8 kommentarer og
4 løsninger

Ad-aware har fundet Alexa key ... Hvad er det?

Ad-aware har - foruden de sædvanlige doubleclick osv. - fundet en key: "Alexa key". Jeg fjernede den (men tog inden da en backup). Derefter syntes jeg, at det hele på pc'en kørte langsomt (indbildning?), så efter lidt tid, gendannede jeg den.

Er der nogen, der ved noget om den key? Skal jeg beholde den eller slette den?
Avatar billede fromsej Praktikant
11. januar 2003 - 22:00 #1
Umiddelbart ville jeg sige slet den.
Du kan jo prøve at lade den være fjernet nogle dage , og se hvad der sker.
Hvilken endelse havde den , .exe eller hvad?
Avatar billede initializing Nybegynder
11. januar 2003 - 22:03 #2
Har også ahft den.. Kan ikke engang huske fra hvad.. Men jeg slettede den og har itnet mærket siden.
Avatar billede mo- Novice
11. januar 2003 - 22:03 #3
I log'en stod:

Alexa key:HKEY_LOCAL_MACHINE\software\microsoft\internet explorer\extensions\{c95fe080-8f5d-11d2-a20b-00aa003c157a}\
Avatar billede i-know.dk Nybegynder
11. januar 2003 - 22:03 #4
Avatar billede cdc Novice
11. januar 2003 - 22:04 #5
Avatar billede fromsej Praktikant
11. januar 2003 - 22:04 #6
Lugter langt væk af "snavs" , væk med den.*S*
Avatar billede cdc Novice
11. januar 2003 - 22:07 #7
Spyware.
Microsoft legger bevisst inn Spyware programmet Alexa key inn i Win2000 og WinXp, samt tilhørende servicepakker. Merkelig at noen ikke har tatt dette opp med Microsoft, noen med litt tyngde.

Selv bruker jeg det utmerkede programmet Ad-aware Plus som har Ad-Watch som igjen sørger for å varsle og ev. fjerne slike spion programmer. Hvis dere ikke har vært borti dette før, hent ned A-aware og sjekk. Ikke uvanlig at den da finner 50-60 slike programmer installert uten at dere var klar over dette. Programmet finner du her: http://www.lavasoft.nu/index.html

Et absolutt must, spør du meg og husk alltid å ta backup av registrene før fjerning av spyware. (Artikkelen er også publisert på http://win-xp.no)

kilde: http://wilford.net/n_welcome.htm
Avatar billede fireseeker Nybegynder
11. januar 2003 - 22:09 #8
Alexa er en del af browseren, som "holder øje" med dine internetvaner, for at lave statistik o.lign. www.alexa.com .Der sker intet ved at fjerne den.
Avatar billede mo- Novice
11. januar 2003 - 22:13 #9
Tusind tak for svarene. Jeg prøver at tage backup og fjerne den.

Hvordan skal jeg fordele point'ene?
Avatar billede fromsej Praktikant
11. januar 2003 - 22:16 #10
Den der gav det bedste svar flest , næstbedste næstflest , ubrugelig ingen.*S*
Avatar billede fromsej Praktikant
11. januar 2003 - 22:18 #11
Takker.
Avatar billede cdc Novice
11. januar 2003 - 22:24 #12
tanx :o)