Avatar billede poulnyrup Nybegynder
26. oktober 2000 - 09:46 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Clientside include af en HTML fil

Jeg mener at have snust til en side på internet, der beskrev,hvordan man inkluderer en HTML fil, i en anden...clientside.
Hvordan gør man dette...hvis det altså kan lade sig gøre ??
Avatar billede jwolf Nybegynder
26. oktober 2000 - 10:53 #1
Du mener at du vil includere en html side i en anden html side.. ? Det kan du gøre ved at indsætte en <iframe> på den ene side.
Hvis det er det du ønsker så kan jeg specificere det nærmere..
Avatar billede poulnyrup Nybegynder
26. oktober 2000 - 11:04 #2
Problemet er, at hele bodyen på den aktuelle side skal komme fra en anden htmlside. Ellers kunne man jo indlæse html via en div, eller iFrame fra en anden fil.
Avatar billede jwolf Nybegynder
26. oktober 2000 - 11:05 #3
øhh.. ingen kommentarer, til afvisningen? Så kan jeg jo ikke hjælpe dig..
Avatar billede jwolf Nybegynder
26. oktober 2000 - 11:06 #4
det må kunne laves med CSS...
Avatar billede poulnyrup Nybegynder
26. oktober 2000 - 11:06 #5
Jeg har desuden fundet de sider, som jeg mente beskrev clientside inkludering, men det viste at være serverside(hvilket jeg burde have gættet)..Så jeg tror faktisk ikke det kan lade sig gøre, ved hjælp af en slags include direktiv..
Avatar billede poulnyrup Nybegynder
26. oktober 2000 - 11:08 #6
Øææhh med CSS, wor\'n we du gøre det ??
Avatar billede jwolf Nybegynder
26. oktober 2000 - 11:08 #7
nå det mener du heller ikke kan lade sig gøre?
Avatar billede jwolf Nybegynder
26. oktober 2000 - 11:11 #8
kan du ikke definere koden til din <body> i en .css fil, og så loade filen ind gennem hovedsiden?
Avatar billede jwolf Nybegynder
26. oktober 2000 - 11:14 #9
I hvilken sammenhæng har du brug for at lave det sådan? Ellers kan du vel også lave det ved at skrive informationerne ned i en database og hente det gennem asp. Det ville være rart hvis jeg kunne få forklaret hvorfor det skal laves..
Avatar billede poulnyrup Nybegynder
26. oktober 2000 - 11:27 #10
Jeg har et forklaringsproblem lige nu, da spørgsmålet er stillet af en kollega, der ikke har uddybet nærmere.
Det jeg tror han ønsker, er at kunne have en htmlside, som kun består af de yderste tags og som trækker hele bodyen med indhold ind i denne side fra en anden htmlside, der allerede definerer den ønskede body med indhold.
Avatar billede nixen Nybegynder
26. oktober 2000 - 12:15 #11
øhh... nu er jeg temmeligt meget i tvivl om jeg rammer det egentlige spørgsmål med denne her, men handler det ikke bare om at lave et frameset?
Alternativt bruge iframe/ilayer. Ud over det kan du godt smaske indhold ind i flere andre tags, det kræver blot nogle af og til MEGET kreative løsninger på en masse af de problemer der opstår. De fleste browsere vil f.eks. nok ikke sætte pris på en struktur der ligner
<html>
<head>
...
</head>
<body onload=\"noget()\">
<div>
<html>
<head>
<script></script>
</head>
<body onload=\"nogetAndet()\"></body>
</html>
</div>
</body>
</html>

.. da meningen er et sæt html+head+body for hvert enkelt document/window object.
Avatar billede Thomas Nybegynder
26. oktober 2000 - 17:11 #12
SSI vil kunne løse problemet, men det er selvfølgelig ikke clientside. ...

Hvad er ideen i at lave det clientside?

//Thomas
Avatar billede skg Nybegynder
27. oktober 2000 - 12:53 #13
*host*

du kan jo lave en iFrame/iLayer (buffer) der loades indhold til. Indholdet af dit document kan du så erstatte med indholdet fra den buffer du har lavet.

læs http://www.dansteinman.com/dynduo/en/source.html for mere info

Avatar billede poulnyrup Nybegynder
30. marts 2001 - 10:04 #14
Jeg har accepteret dette svar for at få fred fra ekspertens e-mailbombning. Løsningen er blevet serverside includes så beklager at pointene ikke tilfalder de rette personer. Dette svar kommer noget sent, men undertegnede har haft s.... travlt.