Avatar billede void Nybegynder
26. oktober 2000 - 02:24 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

frame + 100 eller sådan noget...

Harjsa... Jeg har noget jeg skal finde ud af... Hvis jeg vil have det sådan at når den man trykker på en knap så ryger man 100 frames hen i et \"movie clip\"... Hvordan gør jeg det?

Jeg forestillede mig noget i retning af:

on (press) {
  tellTarget (\"../bold/\") {
    gotoAndStop (_currentframe+100);
}

Eller sådan noget... Men nu er jeg ikke den bedste til actionscripting så jeg har keine ide om det...

På forhånd tak *S*

the VoiD

P.S. Må meget gerne gå stærkt da jeg gerne skal være færdig i aften/nat...
Avatar billede diktator Nybegynder
26. oktober 2000 - 08:52 #1
Generelt når man trykker på en knap, så brug
On (Release)

\' tellTarget \'  er en komando der udgår! – brug istedet \' With \'

Hvis din movie, med instance name. \'bold\', ligger i 2. lag skriver du stien til den således:  With(\"_root.bold\")

Jeg ved ikke om \'gotoAndStop (_currentframe+100); \' kan bruges, men under alle omstændigheder skal du skrive:
gotoAndStop (_currentframe+Number(100));

Håber det kan hjælpe dig lidt på vej... desværre har jeg ikke flash5 lige her og nu, så jeg kan ikke afprøve din teori 8 )

/D!ktator

Avatar billede void Nybegynder
27. oktober 2000 - 17:25 #2
funker ikke...
Avatar billede rebse Nybegynder
28. oktober 2000 - 14:15 #3
det er bare:

on Release
  gotoandplay (100)

men det smarteste ville nok være at lave et label:
Flash 4:

lav et keyframe:
actions - label - kald det \"etellerandet\".

on release
  gotoandstop(\"etellerandet\"

Husk det er gotoandstop ved labels.
du kan lægge dette label lige efter foregående handling, dvs. frame 20 om det skulle være....

rens hellere tags\'ne

wa\'er det det?

rEBSe

Avatar billede diktator Nybegynder
28. oktober 2000 - 16:05 #4
>>Rebse
Jeg tror at void ønsker at gå 100 frames frem fra hans aktuelle position som kunne være x i et moveclip der kører. Derfor kan han ikke bare sætte en label og sige GoTo label.

Han skal derimod hente værdien af hans frameposition og lægge 100 til. Jeg ved ikke om han kan gøre brug af GetProperty metoden!?

/D!ktator
Avatar billede void Nybegynder
28. oktober 2000 - 17:06 #5
Diktator-> Det er PRÆCIS hvad jeg ønske, men jeg ANER ikke hvordan jeg skal gøre det!

PLEASE... En eller anden, HJÆLP mig!
Avatar billede void Nybegynder
28. oktober 2000 - 21:18 #6
Diktator-> NU VIRKER DET FAKTISK!!!! WHEEEEEEEEEEEEEEEE!!!!
MANGE tak *S*

the VoiD
Avatar billede diktator Nybegynder
28. oktober 2000 - 22:38 #7
Fedt :-)
Hvad blev løsningen så... GetProperty??