Avatar billede bertelsen Nybegynder
10. januar 2003 - 19:49 Der er 5 kommentarer

Formular -> DB -> Jmail

Hej Eksperter !

Jeg er ved at lave en hjemmeside med et bookingsystem.

Mit problem er at jeg fra en formular gerne vil have nogle data smidt i min database. Når det er gjort vil jeg gerne bruge de samme data i en JMail der sendes til mig selv, så jeg kan se når nogen laver en reservation.

Koden udføres fint og der kommer også data i db'en. MEN der sendes ingen mail hvilket kunne tyde på at de data der smides i db'en ikke kommer med i JMailen.

Kan det ikke lade sig gøre som jeg har lavet det nu eller er der nogen der har en bedre metode.
Avatar billede Slettet bruger
10. januar 2003 - 19:55 #1
Skulle da helst kunne lade sig gøre.....

forstår ikke helt om du slet ingen mail får, eller om du modtager en tom mail.
Avatar billede _darkstar_ Nybegynder
10. januar 2003 - 19:58 #2
Det er svært at hjælpe hvis man ikke kan se koden. Du kan eventuelt give et link til koden her.
Avatar billede bertelsen Nybegynder
10. januar 2003 - 20:07 #3
Jeg får ikke nogen mail overhovedet. Det gør jeg hvis jeg undlader at sætte data i db'en.

Step 1

Er koden med min formular...

Step 2
<%
dim conn
dim rs
dim sql

Set conn = Server.CreateObject ("ADODB.Connection")
Set rs = Server.CreateObject ("ADODB.Recordset")

conn.open strConnect

sql = "SELECT id, ip, email, tlf, adresse, post_by, navn, knavn, dato, dag, mdr, aar, oprettet, godkendt from Kalender"
rs.open sql, conn, 1, 3

RS.ADDNEW
    RS("ip") = request.ServerVariables("REMOTE_ADDR")
    RS("email") = request.form("email")
    RS("tlf") = request.form("tlf")
    RS("adresse") = request.form("adresse")
    RS("navn") = request.form("navn")
    RS("knavn") = request.form("knavn")
    RS("dato") = request.form("fra")
    RS("oprettet") = date()
    RS("godkendt") = false
RS.UPDATE

rs.close
conn.close
set rs = nothing
set conn = nothing
set sql = nothing

response.redirect("mailsend.asp")
%>

Step 3

<%
set msg = server.CreateObject("JMail.message")
msg.Logging = true
msg.From = request.form("email")
msg.FromName = request.form("navn")

msg.AddRecipient "kontakt@genesisdesign.dk"
msg.Subject = "Reservation af Axelgaard Ferie- og Kursuscenter"
msg.appendText "Kontaktformular udfyldt: " & now() & vbcrlf
msg.appendText vbcrlf
msg.appendText " Navn                : " & request.form("navn") & vbcrlf
msg.appendText " Kontaktperson        : " & request.form("knavn") & vbcrlf
msg.appendText " Adresse              : " & request.form("adresse") & vbcrlf
msg.appendText " Postnr og By        : " & request.form("post_by") & vbcrlf
msg.appendText " Telefon              : " & request.form("tlf") & vbcrlf
msg.appendText " Email                : " & request.form("email") & vbcrlf
msg.appendText vbcrlf
msg.appendText " Fra                  : " & request.form("fra") & vbcrlf

msg.Send("mail."mitdomæne".dk")

response.redirect("calendar_main.asp")
%>
Avatar billede bertelsen Nybegynder
10. januar 2003 - 20:11 #4
Det var da rimeligt smart at prøve at skjule unødvendige data med "mitdomæne" for de står jo ikke andre steder, nej nej!!
Avatar billede bertelsen Nybegynder
10. januar 2003 - 21:38 #5
Jeg har selv løst problemet ved at udføre Step 2 og 3 i samme fil.