Avatar billede jma001 Nybegynder
10. januar 2003 - 10:39 Der er 4 kommentarer

Tæller i XSLT

Mit Problem er følgende:

Jeg skal lave en formatering af et XML dokument til en txt file til en printer.

Her i ønsker jeg at have en tæller (noOfElements). Denne skal tælles op for hvert element i en "xsl:for-each" da hvert af disse elementer skal placeres på hver sin linie udfra formlen "$ofset+$space*$noOfElements".

Er der nogle der har et forslag til hvorledes dette kan løses.

Her er et eksempel på den ønskede funktionalitet:

<?xml version='1.0'?>
<xsl:stylesheet version="1.0" xmlns:xsl="http://www.w3.org/1999/XSL/Transform">
<xsl:output method="text"/>
<xsl:param name="ofset" expr="900"/>
<xsl:param name="space" expr="30"/>
<xsl:param name="noOfElements" expr="1"/>

<xsl:template match="/">
<xsl:for-each select="/GroupByRow">
^A0,23,24^FO15,<xsl:value-of select="number($ofset+$space*$noOfElements)"/>^CI4^FD<xsl:value-of select="../OrdersView/OrdersViewRow/StyleName"/></xsl:if>^FS
<%--Her skal indsættes funktionaliteten $noOfElements = $noOfElements+1--%>
</xsl:for-each>

</xsl:stylesheet>
Avatar billede jma001 Nybegynder
10. januar 2003 - 11:31 #1
Det skal nævnes at jeg ikke kan benytte mig af
<xsl:value-of select="position()" /> i <xsl:for-each select="/GroupByRow">
da dette er et meget simplificeret eksempel.
Avatar billede atoft Nybegynder
29. januar 2003 - 20:04 #2
Da en variabel kun kan erklæres engang i en template, bliver du nødt til at køre kalde dig selv rekursivt. Hvorfor er det du ikke kan bruge position()?
Avatar billede tazly Nybegynder
08. april 2003 - 18:31 #3
Brug den indbyggede tæller position()

<xsl:for-each select="/GroupByRow">
^A0,23,24^FO15,<xsl:value-of select="number($ofset+$space*position())"/>^CI4^FD<xsl:value-of select="../OrdersView/OrdersViewRow/StyleName"/></xsl:if>^FS
</xsl:for-each>
Avatar billede tazly Nybegynder
08. april 2003 - 18:32 #4
Lidt pænere præsenteret

<xsl:for-each select="/GroupByRow">
    <xsl:value-of select="number($ofset+$space*position())"/>
    <xsl:value-of select="../OrdersView/OrdersViewRow/StyleName"/>
</xsl:for-each>