Avatar billede chrthegreat Nybegynder
25. oktober 2000 - 16:26 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

FORBARM JER. JEG HAR IKKE FLERE POINT MEN BRUG FOR HJÆLP!!!!!!!!!

Hej jeg er en amatør programmør, der skal lave et program der opretter en database som man kan indsætte
                        indformationer i fra en string... Håber i vil hjælpe mig.................
Avatar billede aasuper Nybegynder
25. oktober 2000 - 18:00 #1
Hvilken slags database?
Skal det være en lille database, som kan gemmes i en StringGrid-fil på harddisken, eller skal det være en rigtig database, som du opretter vha. f.eks. Borland Database Desktop (hører sammen med Delphi)?

>>AASuper
Avatar billede lrj Nybegynder
25. oktober 2000 - 19:46 #2
Du kunne jo acceptere/afvise nogle af de svar du har fået i de andre spørgsmål du har stillet?
Avatar billede sjensen Nybegynder
25. oktober 2000 - 21:51 #3
sådan, lrj ! Folk der ikke afslutter et spm. skal ikke forvente at få mere hjælp.

Avatar billede lsn Nybegynder
26. oktober 2000 - 10:55 #4
1. Opret et nyt navn.
2. Stil et spørgsmål
3. Accepter svaret.
4. Når du ikke har flere point, opretter du et nyt navn, og starter fra punkt 1.

LSN
Avatar billede chrthegreat Nybegynder
26. oktober 2000 - 11:07 #5
Nu har jeg oprettet min database, men det du kun på min computer... På andre Computere går det ned når jeg kører det...?
Avatar billede parazite Nybegynder
26. oktober 2000 - 11:14 #6
lsn : WoW! Fed stil at køre - så når han har voldbrugt af sine point, skal han bare lave en ny bruger? Hvad med at hjælpe andre i stedet, så han kan tjene lidt? Formålet med eksperten er jo netop, at vi hjælper hinanden og får lidt ud af det, så vi selv kan få hjælp!

- Parazite
Avatar billede chrthegreat Nybegynder
26. oktober 2000 - 11:15 #7
Nemlig, jeg vil sgu da ikke oprette en ny bruger bare fordi, jeg ikke har flere poinT!!! Det burde du heller ikke gøre, ISN!!!!!!
Avatar billede parazite Nybegynder
26. oktober 2000 - 11:19 #8
chrthegreat : Jaja... spil nu ikke for hellig! Du har 255 point ude, mon ikke du skulle acceptere/afvise de svar du kan/ikke kan bruge? Du kunne jo også blive lidt aktiv, og hjælpe andre med deres problemer, så du selv kan tjene lidt point. Du har været her i 73 dage, og har tjent 12 point. Det MÅ du kunne gøre bedre!

- Parazite
Avatar billede chrthegreat Nybegynder
26. oktober 2000 - 11:23 #9
Hør nu her. Jeg ville selvfølgelig gerne hjælpe, men problemmet er, at jeg er altså ikke særlig god!
Avatar billede chrthegreat Nybegynder
26. oktober 2000 - 11:24 #10
Men jeg skal nok acceptere nu!
Avatar billede madshenrik Nybegynder
26. oktober 2000 - 20:27 #11
Videre på første spøgsmål chrthegreat.

Jeg kan sagtens give dig nogle eks. Jeg har dog kun lavet det ved hjælp af embedded sql.

Her er et.

Queryupdatepostnr.sql.Clear;
Queryupdatepostnr.sql.add(\'Delete from postnrtabel\');
Queryupdatepostnr.sql.add(\'where postnrtabel.postnr = :POSTNUMMER or postnrtabel.bynavn =:BYNAVN\');
Queryupdatepostnr.ParamByName(\'POSTNUMMER\').ASINTEGER := STRTOINT(rediger.edit1.TEXT);
Queryupdatepostnr.ParamByName(\'BYNAVN\').ASSTRING :=(rediger.edit2.TEXT);
Queryupdatepostnr.ExecSQL;

Dette er i hvertfald en måde du kan gøre det på.

Du skal bare huske at holde styr på datatyperne.

Mads
Avatar billede madshenrik Nybegynder
27. oktober 2000 - 07:01 #12
Ups..

Ovenstående er selvfølgelig et eks. på hvordan man sletter noget, her er et på hvordan man indsætter.

QueryIndtast.Close;
        QueryIndtast.sql.Clear;
        QueryIndtast.sql.add(\'insert into Notatbase(Overskrift, Nogleord, Detail) values (:OVERSKRIFT, :NOGLEORD, :DETAIL)\');
        QueryIndtast.ParamByName(\'OVERSKRIFT\').ASSTRING :=(Editoverskrift.text);
        QueryIndtast.ParamByName(\'NOGLEORD\').ASSTRING := (Editnogleord.TEXT);
        QueryIndtast.ParamByName(\'DETAIL\').ASSTRING :=(Memodetail.Text);
        QueryIndtast.ExecSQL;

Og her er så et eks. på hvordan man selecter altså henter oplysninger.
Querysogning.Close;
Querysogning.SQL.Clear;
Querysogning.sql.add(\'Select Ident, Overskrift\');
Querysogning.sql.add(\'From Notatbase\');
Querysogning.sql.add(\'where Overskrift = :OVERSKRIFT);
Querysogning.ParamByName(\'OVERSKRIFTEN\').asstring := editsogning.text;
Querysogning.Open;

Du skal dog lige huske at oprette dine Querys.

Mads
Avatar billede lsn Nybegynder
27. oktober 2000 - 08:27 #13
Hvorfor er mit svar ikke godt nok?
Og desuden hedder jeg ikke ISN men LSN.

LSN
Avatar billede kasseper Nybegynder
27. oktober 2000 - 08:37 #14
Man må ikke friste svage sjæle lsn, Hvis man er fuzker bliver man opdaget og man sover dårligt om natten.....
Avatar billede lsn Nybegynder
27. oktober 2000 - 10:01 #15
Er det måske ulovligt at gøre det på den måde?
Det er sådan JEG har tænkt mig at gøre (med mindre det er ulovligt).

Hvis jeg hviste lidt mere om Pascal-programmering, eller rettere sagt Object Pascal, så kunne jeg også svare på de andre spørgsmål.
Jeg er her på Eksperten.dk, for at få mere at vide om programmering, og lærer en hel masse Object Pascal. Desværer mister man point af det.

Og desuden har jeg jo heller ikke skiftet navn endnu.

LSN
Avatar billede kasseper Nybegynder
27. oktober 2000 - 10:38 #16
Man må ikke have flere brugere på eksperten, så skal man ihvertfald huske at lukke sin bruger inden man opretter en ny, men er det ikke lidt tyndt...Man stiller en masse spg. og får svar på den måde lærer du noget og kan sikkert give det videre en dag.....
Avatar billede lsn Nybegynder
27. oktober 2000 - 10:51 #17
Ja. Selvfølgelig.
Avatar billede stalle Nybegynder
19. juni 2001 - 10:25 #18
LSN - Hvordan står det til med LSN-system, eller hvad det hedder?