Avatar billede radisen Nybegynder
09. januar 2003 - 08:42 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

2 komplette MEGET SMÅ PC'ere og andet godt fra hylderne...

486DX2 80mhz, 32mb ram, 400mb hd, 36xCDrom, tastatur, mus, skærm

HP Vectra VL2 4/50, 486DX2 50mhz, 4mb ram, 186 mb hd, mus, tastatur, skærm

Microtek Scanmaker 2xe - SCSI med kabel og terminator

Canon Bjc 240 farveprinter med patroner og kabel

Conner 640 mb hd

Western Digital Caviar 2340 hd 8 (340 mb)

Accton CheetaHub Classic - 2040  - 8 ports plus BNC

Planet 5-port 10base-2/t Palm Top Hub  EH-500  - 4 ports plus bnc

Sælges helst samlet - som i dba.dk - til kr.1500,-
Avatar billede hullemanden Nybegynder
09. januar 2003 - 08:55 #1
looool
Avatar billede carsten_lusk Nybegynder
09. januar 2003 - 10:08 #2
1500 Kr ?! ...
Jeg lader lige billedet stå et øjeblik :-)
Avatar billede Chewie Novice
09. januar 2003 - 10:17 #3
Er det guld kabinetter eller hvad ??
Avatar billede carsten_lusk Nybegynder
09. januar 2003 - 10:18 #4
Nu spørger jeg måske dumt (igen) men hvorfor er der point sat på det her ?
er der 15 point til køber for at lokke ?
Avatar billede arnvig Nybegynder
09. januar 2003 - 10:28 #5
Er der noget software med ?
Så har man da noget at spille Spacequest I og Tetris på
Avatar billede the_collector Novice
09. januar 2003 - 10:35 #6
Jeg ser et par mulige forklaringer på prisen.

1. Radisen købte dem selv for 5 år siden til 1500,- og tror at man kan få det samme i dag :-)

2. Der følger XP pro licens med til maskinerne :-)

3. Den sidste idiot er ikke født endnu :-) (her mener jeg ikke radisen, men den som vil betale så meget for så lidt)

Nej for nu at være seriøs, så skal radisen være heldig hvis der er nogen, som bare vil have dem forærende. Ligner mest elektronik skrot i mine øjne.
Avatar billede fromsej Praktikant
09. januar 2003 - 10:41 #7
Jeg tror nu mere på teorien om at der er smuttet et 0 for meget ind for kommaet.*GH*
Avatar billede fromsej Praktikant
09. januar 2003 - 10:41 #8
for=før
Avatar billede the_collector Novice
09. januar 2003 - 10:43 #9
Det rigtigt, det er den fjerde mulighed.
Avatar billede radisen Nybegynder
09. januar 2003 - 11:15 #10
nu tror jeg det er på tide at komme med en kommentar !

Den ene PC med printer og kabler er faktisk solgt for kr. 600,- - de små harddiske er i sig selv intet værd, men kan faktisk sættes i 486'erne, som faktisk stadigvæk er udmærkede "skrivemaskiner"

Skærmene kan vel også i løs vægt indbringe lidt - ik?

Billigste nye HUB koster ca. 2-300,-, her er 2 gode eksemplarer.

Scanneren været temmelig dyr - jeg ved godt der er billige scannere i Aldi, men der er sgu også forskel ! - denne her kan vel også med SCSI kabler i løs vægt indbringe 2-300,-

Når man så lægger det hele løst sammen - og så samtidig husker plads til afslag - så er det da et forsøg værd....IK?

Pointene er en fejl!

S
Avatar billede the_collector Novice
15. januar 2003 - 11:52 #11
Måske det er ved at være lukketid? Opret et spørgsmål og giv dig selv pointene.
Avatar billede carsten_lusk Nybegynder
15. januar 2003 - 11:54 #12
Jeg vil nu foreslå han skal lave et svar og gi' sig selv point
Avatar billede the_collector Novice
15. januar 2003 - 13:46 #13
Det var også det jeg mente.
Avatar billede radisen Nybegynder
15. januar 2003 - 20:01 #14
Voila!
Alt er afhændet - jeg står med 500,- i hånden,
og en Surecom Router installeret !!!!
Avatar billede the_collector Novice
16. januar 2003 - 10:05 #15
Godt gået, du fik meget mere ud af det end vi regnede med. Du har fået 500 kr og en router til en ny pris af 549 kr. Den kan ses her http://www.edbpriser.dk/netvaerk/netvaerk-top10.asp?ID=1674747892. Men jeg kan se at du måtte af med de 100 kr. og resten af udstyret for at få routeren. Var routeren brugt?
Det kan være, at man skal gennemgå sine gemmer for gammelt udstyr. Jeg har blandt andet en 486, nogle 286'ere og en K6-2, det må da mindst kunne indbringe et par tusinde ;-). Jeg ved nu ikke rigtig om jeg vil af med 486'eren, det er en NCR, de lavede simpelt hen de bedste maskiner, dengang. Den var ca. 15-20% hurtigere end tilsvarende maskiner fra andre fabrikater. Bare der stadigvæk fandtes firmaer, som gik så meget op i optimering af BIOS'en, som NCR gjorde.
Avatar billede radisen Nybegynder
16. januar 2003 - 23:12 #16
Routeren var en demo - 486'erne skulle vest bruges til noget med at "brænde kort" til parabolreceivere - der skal åbenbart ikke bruges særlig meget computerkraft til det. Men det var stadigvæk billigt...scanneren er kanon - med stik til kalibrering med skærm.
Jeg har også et par gamle MAC'er, bl.a- den gamle bordmodel med en 9 tommer SH skærm indbygget, inklusiv en utrolig anvendelig taske til at slæbe MAC'en rundt med! Den virker - og så endda med dansk brugerinterface....det er ikke svært at se hvor Bill Gates har hentet inspiration fra!!!  Den bliver heller aldrig solgt.