Avatar billede gobot Nybegynder
08. januar 2003 - 20:20 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

Max størelse på database

Hejsa i stuen
Jeg har et monster problem, jeg har fået en XML fil på små 10GIGAbyte, og den vil jeg meget gerne have importeret ind i min Microsoft SQL 2000 Server, jeg har lavet et modul i Access 2002 som kan importere data fra XML direkte ind i SQL databasen..
Men min problem er bare : Kan Access 2002 håndtere så store databaser (mener at have hørt noget om en 2GB grænse) og hvis ikke, hvordan kan det så gøres nemmest?

På forhånd tak
08. januar 2003 - 20:26 #1
Det er rigtigt at en Access-database ikke kan vare større end 2 GB.

Hvordan fungere din funktion?
08. januar 2003 - 20:27 #2
FOr hvis du (som du skriver) importerer direkte ind i SQL serveren, så skulle Access jo aldrig vokse sig større...!?
Avatar billede gobot Nybegynder
08. januar 2003 - 20:30 #3
Den fungere sådan at man først importere Data ind i Access, og derefter smider dem vidre til SQL serveren..
Kan man gøre det på andre måder, jeg er ikke ekspert til programmering skal lige siges :)
Avatar billede webben Nybegynder
08. januar 2003 - 20:31 #4
hvorfor vil du have det gennem access databasen, det må da kunne laves sådan at det kører direkte i sql databasen????
Avatar billede gobot Nybegynder
08. januar 2003 - 20:35 #5
Webben -> Ja, det må det, og det kunne være rigtig lækkert hvis nogen kunne vise mig hvordan.. :)
Avatar billede terry Ekspert
08. januar 2003 - 21:00 #6
use DTS in the SQL Server
Avatar billede terry Ekspert
08. januar 2003 - 21:00 #7
and that was an answer
Avatar billede terry Ekspert
08. januar 2003 - 21:06 #8
In Enterprise manager you select teh database, then right click and choose All Tasks+Imort Data. Then folow instructions from the import wizard
Avatar billede terry Ekspert
08. januar 2003 - 21:06 #9
Cant even write Englsih now :o)
Avatar billede gobot Nybegynder
08. januar 2003 - 21:09 #10
Jeg har også forsøgt, men der kan jeg jo ikke importere XML direkte, kun fra Access m.f. og det var jo det jeg gerne ville undgå..
Avatar billede webben Nybegynder
08. januar 2003 - 21:11 #11
jeg kan desværre ikke XML(endnu)... men at overfører fra XML dokumentet til sql databasen, tror jeg ikke er så svært.... bare lidt asp måske og så kører det... prøv evt. at oprette et spørgsmål, som udelukkende går på at få en til at lave det i asp eller lign....
Avatar billede terry Ekspert
08. januar 2003 - 21:11 #12
how is it done in Access? If your importing into Access with its import routines then I find ithard to believ you cant do it in SQL Server!
Avatar billede gobot Nybegynder
08. januar 2003 - 21:14 #13
Access 2002 har jo mulighed for at importere XML direkte, det har SQL 2000 serveren ikke (mig bekendt) med mindre man benytter SQLXML 3.0, og det kan jeg ikke få til at fungere.
Avatar billede webben Nybegynder
08. januar 2003 - 21:21 #14
hmmmm, sqlxml 3, jeg har dog heller ikke haft noget med... men jeg tror du bliver nød til at oprette et spørgsmål som fks. går på dit problem med SQLXML 3.0 før at det fanger folk, ellers god fornøjelse :D og det er da noget af en XML fil... :D
Avatar billede gobot Nybegynder
08. januar 2003 - 21:24 #15
Ja, den er meget voldsom.. men det vil jeg så prøve.. men i er selvfølgelig MEGET velkommen til at skrive i denne tråd, hvis nogen skulle have et svar på mit problem..
Avatar billede hekla Nybegynder
08. januar 2003 - 21:49 #16
Hvorfor importerer du ikke bare databasen til Access og videre til SQL-server i flere omgange, så du kommer ud over 2 GB grænsen?
Avatar billede gobot Nybegynder
08. januar 2003 - 21:52 #17
Det kan jeg ikke, XML filen indeholder 1 tabel, og hvis den endelig indeholdt flere, så kan man desværre IKKE vælge nogle af dem fra.. det er enten / eller ..
Avatar billede terry Ekspert
09. januar 2003 - 08:52 #18
weel gobot, I think you can forget Access and go straight for SQL Server. So if I were you I would close this question. Answer it yourself to get your points back :o) You have opened another question under ASP, so that should be enough.
Avatar billede gobot Nybegynder
09. januar 2003 - 10:52 #19
Hmmm, okay, det vil jeg så gøre.. Men hvis nogle af jer har erfaring med SQLXML så må i MEGET gerne skrive til mig.. og point skal i selvfølgelig nok få..