Avatar billede acard Nybegynder
08. januar 2003 - 15:46 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Er denne side god ???????????

Jeg sidder og lave en web side til en håndbold klub så jeg vil meget gerne høres jeres mening om side.
www.b70-haandbold.dk

Mvh.
Acard
Avatar billede esoulman Nybegynder
08. januar 2003 - 15:48 #1
Uoverskuelige, grim grafik, grim/stor skrift.
Avatar billede tangveje Nybegynder
08. januar 2003 - 15:56 #2
esoulman > Det var da noget af en vurdering

acard > Først og fremmest, vil jeg anbefale dig at fjerne den scrollende tekst i status linien, den slags er usandsynligt dårlig stil, og vil genere mere end det vil være til nytte. Antager at du er rimeligt ny inden for det med hjemmesider, så på den baggrund er det da meget godt, men noget indhold ville hjælpe ganske meget :)
Avatar billede tangveje Nybegynder
08. januar 2003 - 16:00 #3
Og sidens bredde på 830px er nok lige lidt i overkanten, du kan evt sætte den til 100%, i hvert fald ville jeg anbefale at sætte den ned
Avatar billede soes Nybegynder
08. januar 2003 - 16:46 #4
du skulle maaske overveje at vaelge en anden skrift til din side. Times New Roman er god hvis du skal aflever en rapport hvor der er en del som skal laeses, men paa skaermen vil jeg helt klart bruge enten Verdana, Arial eller Tahoma.
Avatar billede nstenberg Nybegynder
08. januar 2003 - 17:15 #5
Inde i <head>-delen af hjemmesiden, ville jeg nok indsætte:

<style type="text/css">
body, p {font-family: sans-serif;}
</style>

Så får du en lidt pænere skrifttype.
Avatar billede marsk Nybegynder
09. januar 2003 - 10:22 #6
der er noget du kan bugge vidre på! topbannert skal laves om! logoet ser ik så pænt ud! lave det i photoshop eller andet grafik program! det med at der er en tekst der køre holder ik! mange er træte af side hvor alt fare forviret rundt på side!
under den sorte bjælke er der et lille tomt linie! prøv at fjerne den! og se om det er bedre!
"link menu'en"den skal være tyndere, fylder meget af side!
feltet "næste kamp" skal enten rykkes helt op eller/og ud til siden!
siden "Piger" det table skal skal gå helt hen som alle de andre sider!

- MarsK
Avatar billede kennie_nm Nybegynder
09. januar 2003 - 12:58 #7
"højer side" skal være "højre side"
Avatar billede dennism Nybegynder
09. januar 2003 - 13:00 #8
Det hele er meget firkantet, og designet er egentligt ret kedeligt!...
Det er bestemt ikke en side man har lyst til at kigge på (efter min mening)!...
Avatar billede coinz Nybegynder
09. januar 2003 - 13:18 #9
synes ikke det er særlig godt!

der er for mange stavefejl, grafikken er ikke særligt indbydende at se på og skriftypen er for stor og for kedelig... personligt vil jeg foreslå dig f.eks. at bruge et ordentligt program til at lave grafik i og dernæst bruge enten verdana eller tahoma. Times er aldrig heldig til net sider... brug noget andet end rød og hvid. de passer sammen, men ikke i så skarp kontrast. prøv igen

-Coinz-
Avatar billede proc Nybegynder
09. januar 2003 - 13:42 #10
Din side er grim!
En noget kontant udmelding, men det er faktisk førstehåndsindtrykket...

...og det er lidt synd, for du er faktisk nået et langt stykke vej. En udlusning af de mest klassiske bommerter, og siderne vil virke helt anderledes indbydende og professionelle.
Som de er nu lugter de langt væk af "14-årig-som-lige-har-lært-at-indsætte-scripts-i-Frontpage"...

En lille gennemgang:

Sideformat:
Du har sat dig mellem to stole. Vælg enten noget som passer til 800x600/1024x768, eller lav en relativ bredde. Og meget gerne centreret.

Toplogo:
Aldeles brugbart, men ikke optimeret til skærmvisning. Lad en grafiker bruge ti minutter på det.

Font:
Serif-fonte (med "fødder") er velegnede til print, da "fødderne" hjælper øjet med at følge linier og tekst. Men på en skærm, har de alt for mange "buer", hvilket ikke er godt at blande med en skærms få punkter. Brug en sans-serif font (sans er fransk for ingen).

Menu:
Fin opdeling, men prøv f.eks. Verdana-2-fed-venstrejusteret. Det vil give mere ro.

Rulletekst:
Adr! Men hvis du vil bruge den, så sørg for enten en ramme eller en mere naturlig placering. Som det er nu, ser det ud som om der mangler noget til højre for den (måske næste kampe?).

Indhold:
Den konsekvente opdeling i tabeller er en smagssag, men når du gør det så gør det ens. Ellers meget overskueligt.

Chart.dk:
"Jubii, jeg kan indsætte en tæller"! Drop den, den hører til på webbyen! Lav i stedet en ordentlig statistik, brug evt. udbyderens.

Sponsorblok:
Træls men nødvendig - og virkelig flot! Den ville være et virkeligt aktiv for siden - hvis den kunne ses for blinkende lamper...

Næste hj...:
Prøv at opdele tabellen i to spalter, en for hjemmekampe og en for udekampe. Det gør den mere overskuelig, og så kan alle dem med 1024x768 undgå at scrolle på forsiden...

Rulletekst i statusbar:
Nok det værste script der nogensinde er lavet! Ikke nok med at det gør brugeren irriteret, fordi det er ulideligt at nogen vil styre ens læsehastighed - det flytter også totalt fokus fra resten af siden! Og for at gøre det hele værre, ødelægger det hele ideen med en statusbar som er...at vise status... Prøv at lægge mærke til, hvor meget du egentlig ser herned, hver gang du surfer. Den funktion har du stjålet fra brugeren, og i stedet påduttet ham at læse en intetsigende tekst igen og igen i en syg hastighed - oven i købet hakkende som en gammel 286-er..

Det var en ordentlig smøre, men brug blot lidt af det og du vil blive overrasket over hvor meget mere positive meldingerne vil blive, hvis du igen beder om en vurdering.

Fortsæt endelig det gode arbejde med et godt formål!
God arbejdslyst...