Avatar billede coolcoax Nybegynder
07. januar 2003 - 15:19 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Skjule filer og mapper

Hejsa..

Jeg vil skjule mine filer og mapper på min server.

Kan det gøres ved en .htaccess fil alene ell. skal jeg ændre i httpd.conf og hvad skal der ændres i httpd.conf filen hvis det er?
Avatar billede coolcoax Nybegynder
07. januar 2003 - 15:21 #1
Det skal lige siges at jeg benytter Apache 1.3.27 :-)
Avatar billede htm Nybegynder
07. januar 2003 - 16:36 #2
Du skal have fat i indexignore

Det kan du ændre i enten httpd.conf eller .htaccess

i httpd.conf skal du have fat i:
    #
    # IndexIgnore is a set of filenames which directory indexing should ignore
    # and not include in the listing.  Shell-style wildcarding is permitted.
    #

i .htaccess skal du smide
IndexIgnore filnavn
Avatar billede coolcoax Nybegynder
07. januar 2003 - 18:33 #3
Ehm det er mappen htdocs i apache jeg vil have skjult .. vil det så sige at jeg i .htaccess skal smide fx IndexIgnore c:\apache\htdocs\ ?

Og så lige en anden ting har en .htaccess fil i et anden bib til passwords .. det konflikter ikke med den nye jeg smider i htdocs? :)
Avatar billede htm Nybegynder
07. januar 2003 - 19:32 #4
Øhm det forstår jeg ikke hvad du ønsker!

Hvordan mener du at du vil skjule c:\apache\htdocs\ ?? Det er normalt document root!
Avatar billede coolcoax Nybegynder
07. januar 2003 - 19:55 #5
Jeg fik engang afivde at man kunne skjule indexes, men ikke hvordan .. men hvis du kigger på http://coolcoax.adsl.dk så tror jeg du kan se hvad jeg mener .. jeg vil ha sådan at folk ikke kan se den liste som du ser når du klikker på linket :)
Avatar billede coolcoax Nybegynder
07. januar 2003 - 20:04 #6
Fandt selv løsningen :-)

Sådan så det ud i starten

# This may also be "None", "All", or any combination of "Indexes",
# "Includes", "FollowSymLinks", "ExecCGI", or "MultiViews".
#
# Note that "MultiViews" must be named *explicitly* --- "Options All"
# doesn't give it to you.
#
    Options Indexes FollowSymLinks MultiViews

Bagefter smed jeg bare et - for Indexes

# This may also be "None", "All", or any combination of "Indexes",
# "Includes", "FollowSymLinks", "ExecCGI", or "MultiViews".
#
# Note that "MultiViews" must be named *explicitly* --- "Options All"
# doesn't give it to you.
#
    Options -Indexes FollowSymLinks MultiViews
Avatar billede htm Nybegynder
07. januar 2003 - 20:07 #7
Nu får jeg ikke nogen liste som du siger men jeg får en 403 forbidden, men jeg tror jeg ved at du mener!
Der skal komme en 403 forbidden når man prøver at browse filerne!
Der skal du have fat i:

#
# This may also be "None", "All", or any combination of "Indexes",
# "Includes", "FollowSymLinks", "ExecCGI", or "MultiViews".
#
# Note that "MultiViews" must be named *explicitly* --- "Options All"
# doesn't give it to you.
#
    Options none

Nederste linie skal stå til none eller -indexes
Avatar billede htm Nybegynder
07. januar 2003 - 20:07 #8
:-)