Avatar billede rr-web Nybegynder
07. januar 2003 - 14:10 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

JMAIL PROBLEMER

Hejsa

Jeg har nedenstående asp kode, som skriver noget data ud på skærmen i en tabel. Dette vil jeg meget gerne have at jeg kan sende som mail ved hjælp af komponenten Jmail.

Er her nogen der har forslag ???

Se nedenstående kode :)

<!---#include file="forbindelse.asp"--->
<html>
<body>
</b>
</tr>
<%
set ordre = server.createobject ("adodb.recordset")
ordre.open "select * from ordrer,brugere where ordrer.brugernavn=brugere.brugernavn", database

while not ordre.eof

if farve = "#cccccc" then
farve = "#eeeeee"
else farve = "#ccccc"
end if
%> </b>

<table>
<td> <b>Fornavn </b> </td>
<td> <b>Efternavn </b> </td>
<td> <b>Adresse </b> </td>
<td> <b>Postnummer </b> </td>
<td> <b>By </b> </td>
<td> <b>E-mail </b> </td>
<td> <b>Telefon</b> </td>
<td> <b>Vare </b> </td>
<td> <b>Antal </b> </td>

<td>

<p>
<b>

<tr bgcolor = "<% =farve %>">

<td> <% = ordre.fields ("Fornavn")%><b> </b> </td>
<td> <% = ordre.fields ("efternavn")%><b> </b> </td>
<td> <% = ordre.fields ("gade")%><b> </b> </td>
<td> <% = ordre.fields ("postnummer")%><b> </b> </td>
<td> <% = ordre.fields ("Bynavn")%><b> </b> </td>
<td> <% = ordre.fields ("email")%><b> </b> </td>
<td> <% = ordre.fields ("telefon")%><b> </b> </td>
<td> <% = ordre.fields ("vare")%><b> </b> </td>
<td> <% = ordre.fields ("antal")%><b> </b> </td>

</tr>

<%
ordre.movenext
Wend
%>

</body>
</html>
Avatar billede eagleeye Praktikant
07. januar 2003 - 15:11 #1
Du er nød til at bygge det op i en streng eller direkte i JMail body'en.
Jeg kan ikke helt huske om ikke JMail har en HTMLbody eller man sætter contentype = "text/html" og så ligger i JMail body

str = "<table>"
str = str & "<td> <b>Fornavn </b> </td>"
str = str & "<td> <b>Efternavn </b> </td>"
str = str & "<td> <b>Adresse </b> </td>"

osv.

og tilsidst :)

JMail.Body = str
Avatar billede rr-web Nybegynder
07. januar 2003 - 15:14 #2
ehh,mmmm det kan jeg ikke helt overskue, hvad gør jeg så mht. asp koden ???
Avatar billede eagleeye Praktikant
07. januar 2003 - 15:31 #3
<!---#include file="forbindelse.asp"--->
<html>
<body>
</b>
</tr>
<%
set ordre = server.createobject ("adodb.recordset")
ordre.open "select * from ordrer,brugere where ordrer.brugernavn=brugere.brugernavn", database

while not ordre.eof

if farve = "#cccccc" then
farve = "#eeeeee"
else farve = "#ccccc"
end if
%> </b>

<%
str = "<table>"
str = str = "<td> <b>Fornavn </b> </td>"
str = str = "<td> <b>Efternavn </b> </td>"
str = str = "<td> <b>Adresse </b> </td>"
str = str = "<td> <b>Postnummer </b> </td>"
str = str = "<td> <b>By </b> </td>"
str = str = "<td> <b>E-mail </b> </td>"
str = str = "<td> <b>Telefon</b> </td>"
str = str = "<td> <b>Vare </b> </td>"
str = str = "<td> <b>Antal </b> </td>"

str = str = "<td>"

str = str = "<p>"
str = str = "<b>"

str = str = "<tr bgcolor = """ & farve & """>"

str = str = "<td>" & ordre.fields ("Fornavn") & "<b> </b> </td>"
str = str = "<td>" & ordre.fields ("efternavn") & "<b> </b> </td>"
str = str = "<td>" & ordre.fields ("gade") & "<b> </b> </td>"
str = str = "<td>" & ordre.fields ("postnummer") & "<b> </b> </td>"
str = str = "<td>" & ordre.fields ("Bynavn") & "<b> </b> </td>"
str = str = "<td>" & ordre.fields ("email") & "<b> </b> </td>"
str = str = "<td>" & ordre.fields ("telefon") & "<b> </b> </td>"
str = str = "<td>" & ordre.fields ("vare") & "<b> </b> </td>"
str = str = "<td>" & ordre.fields ("antal") & "<b> </b> </td>"

str = str = "</tr>"

ordre.movenext
Wend

'for udskrive tabellen i browseren
Respone.write str

'for at få med i mailen:
Jmail.body = "<html><body>" & str & "</body></html>"

%>

</body>
</html>
Avatar billede rr-web Nybegynder
07. januar 2003 - 16:16 #4
eagleeye, nu har jeg prøvet (se nedenstående kode) og for det første skriver den false på skærmen. Udover det sender den en mail hvor HTML koderne står i (og mit mail program understøtter html beskeder) og mellem html koderne står der false.

Men jeg håber du lige kan gennemskue hvad der er i vejen:

<!---#include file="forbindelse.asp"--->
<html>
<body>
</b>
</tr>
<%
set ordre = server.createobject ("adodb.recordset")
ordre.open "select * from ordrer,brugere where ordrer.brugernavn=brugere.brugernavn", database

while not ordre.eof

if farve = "#cccccc" then
farve = "#eeeeee"
else farve = "#ccccc"
end if
%> </b>

<%
str = "<table>"
str = str = "<td> <b>Fornavn </b> </td>"
str = str = "<td> <b>Efternavn </b> </td>"
str = str = "<td> <b>Adresse </b> </td>"
str = str = "<td> <b>Postnummer </b> </td>"
str = str = "<td> <b>By </b> </td>"
str = str = "<td> <b>E-mail </b> </td>"
str = str = "<td> <b>Telefon</b> </td>"
str = str = "<td> <b>Vare </b> </td>"
str = str = "<td> <b>Antal </b> </td>"

str = str = "<td>"

str = str = "<p>"
str = str = "<b>"

str = str = "<tr bgcolor = """ & farve & """>"

str = str = "<td>" & ordre.fields ("Fornavn") & "<b> </b> </td>"
str = str = "<td>" & ordre.fields ("efternavn") & "<b> </b> </td>"
str = str = "<td>" & ordre.fields ("gade") & "<b> </b> </td>"
str = str = "<td>" & ordre.fields ("postnummer") & "<b> </b> </td>"
str = str = "<td>" & ordre.fields ("Bynavn") & "<b> </b> </td>"
str = str = "<td>" & ordre.fields ("email") & "<b> </b> </td>"
str = str = "<td>" & ordre.fields ("telefon") & "<b> </b> </td>"
str = str = "<td>" & ordre.fields ("vare") & "<b> </b> </td>"
str = str = "<td>" & ordre.fields ("antal") & "<b> </b> </td>"

str = str = "</tr>"

ordre.movenext
Wend

'for udskrive tabellen i browseren
// Response.write str

mail2me = "minadr@mitdomæne.dk"

Set JMail = Server.CreateObject("JMail.SMTPMail")
JMail.Sender = "butik@hobbycentret.dk"
JMail.SenderName = "Hobby-Butikken"
JMail.Subject = "Så er der ordre fra butikken"

JMail.ServerAddress = "smtp.mail.dk"

'for at få med i mailen:
Jmail.body = "<html><body>" & str & "</body></html>"

JMail.AddRecipient mail2me
JMail.Execute
Set JMail = Nothing
%>

</body>
</html>
Avatar billede eagleeye Praktikant
07. januar 2003 - 16:22 #5
hov jeg har også lavet en fejl i linien...:

str = str = "<td> <b>Fornavn </b> </td>"

De skal alle hvade nummer to = til et & tegn:

str = str & "<td> <b>Fornavn </b> </td>"
Avatar billede eagleeye Praktikant
07. januar 2003 - 16:24 #6
Hvis det mail program ikke understytter HTML kode så vil den vel vise HTML tagesne.

Prøv at tilføje denne efter Jmail.Subject = "....

JMail.ContentType = "text/html"
Avatar billede rr-web Nybegynder
07. januar 2003 - 16:33 #7
nu forsvandt html tagsenee, men den skriver bare falsk i indhold, hvad kan det være ????
Avatar billede rr-web Nybegynder
07. januar 2003 - 16:35 #8
hey gider du ikke lige forklare nedenstående en gang til :)

hov jeg har også lavet en fejl i linien...:

str = str = "<td> <b>Fornavn </b> </td>"

De skal alle hvade nummer to = til et & tegn:

str = str & "<td> <b>Fornavn </b> </td>"
Avatar billede eagleeye Praktikant
07. januar 2003 - 17:17 #9
i alle linier står sådan her:

str = str = "xxxxxxxxxxxxxxxxx"

Nummer 2 = tegn i alle de linier skal være et og tegn.

str = str & "xxxxxxxxxxxxxxxxx"

Det er faktisk derfor den skriver false da den sætter str = væriden af tjekke str = "xxxxxxxxxxxx" da str ikke er = "xxxxxxxx" skriver den false.
Avatar billede eagleeye Praktikant
07. januar 2003 - 17:18 #10
Ved at skrive & ligger den "xxxxxxxxx" til sidst i strengen str
Avatar billede rr-web Nybegynder
07. januar 2003 - 18:12 #11
nu virker det... mange tak :)
Avatar billede rr-web Nybegynder
07. januar 2003 - 19:23 #12
eagleeye ... jeg har lige et problem, den tager kun den første række i min db, hvis der er flere rækker tager den ikke dem... koden er nedenfor:

<%@LANGUAGE="VBSCRIPT" CODEPAGE="1252"%>
<html>
<head>
<title>Tak</title>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1">
</head>

<body>

<!---#include file="forbindelse.asp"--->

<%
set ordre = server.createobject ("adodb.recordset")
ordre.open "select * from ordrer,brugere where ordrer.brugernavn=brugere.brugernavn", database

while not ordre.eof

if farve = "#cccccc" then
farve = "#eeeeee"
else farve = "#ccccc"
end if
%> </b>

<%
str = "<table>"
str = str & "<td> <b>Fornavn </b> </td>"
str = str & "<td> <b>Efternavn </b> </td>"
str = str & "<td> <b>Adresse </b> </td>"
str = str & "<td> <b>Postnummer </b> </td>"
str = str & "<td> <b>By </b> </td>"
str = str & "<td> <b>E-mail </b> </td>"
str = str & "<td> <b>Telefon</b> </td>"
str = str & "<td> <b>Vare </b> </td>"
str = str & "<td> <b>Antal </b> </td>"
str = str & "<td> <b>Pris </b> </td>"
str = str & "<td> <b>moms </b> </td>"
str = str & "<td> <b>forsendelse </b> </td>"
str = str & "<td> <b>Total</b> </td>"

str = str & "<td>"

str = str & "<p>"
str = str & "<b>"

str = str & "<tr bgcolor = """ & farve & """>"

str = str & "<td>" & ordre.fields ("Fornavn") & "<b> </b> </td>"
str = str & "<td>" & ordre.fields ("efternavn") & "<b> </b> </td>"
str = str & "<td>" & ordre.fields ("gade") & "<b> </b> </td>"
str = str & "<td>" & ordre.fields ("postnummer") & "<b> </b> </td>"
str = str & "<td>" & ordre.fields ("Bynavn") & "<b> </b> </td>"
str = str & "<td>" & ordre.fields ("email") & "<b> </b> </td>"
str = str & "<td>" & ordre.fields ("telefon") & "<b> </b> </td>"
str = str & "<td>" & ordre.fields ("vare") & "<b> </b> </td>"
str = str & "<td>" & ordre.fields ("antal") & "<b> </b> </td>"
str = str & "<td>" & ordre.fields ("pris") & "<b> </b> </td>"
str = str & "<td>" & ordre.fields ("moms") & "<b> </b> </td>"
str = str & "<td>" & ordre.fields ("forsendelse") & "<b> </b> </td>"
str = str & "<td>" & ordre.fields ("total") & "<b> </b> </td>"

str = str & "</tr>"

ordre.movenext
Wend

'for udskrive tabellen i browseren
// Response.write str

mail2me = "rico@servicezonen.dk"

Set JMail = Server.CreateObject("JMail.SMTPMail")
JMail.Sender = "butik@hobbycentret.dk"
JMail.SenderName = "Hobby-Butikken"
JMail.Subject = "Så er der ordre fra butikken"
JMail.ContentType = "text/html"
JMail.ServerAddress = "smtp.mail.dk"

'for at få med i mailen:
Jmail.body = "<html><body>" & str & "</body></html>"

JMail.AddRecipient mail2me
JMail.Execute
Set JMail = Nothing
ordre.close
%>

<font size="2" face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif">Tak fordi du handlede i
Hobby Centerets Webshop. Varerne vil blive afsendt hurtigst muligt. </font>
</body>
</html>
Avatar billede eagleeye Praktikant
07. januar 2003 - 20:41 #13
Prøv at flytte rundt på disse linier:

<%
set ordre = server.createobject ("adodb.recordset")
ordre.open "select * from ordrer,brugere where ordrer.brugernavn=brugere.brugernavn", database

while not ordre.eof

if farve = "#cccccc" then
farve = "#eeeeee"
else farve = "#ccccc"
end if
%> </b>

<%
str = "<table>"
str = str & "<td> <b>Fornavn </b> </td>"
str = str & "<td> <b>Efternavn </b> </td>"
str = str & "<td> <b>Adresse </b> </td>"
str = str & "<td> <b>Postnummer </b> </td>"
str = str & "<td> <b>By </b> </td>"
str = str & "<td> <b>E-mail </b> </td>"
str = str & "<td> <b>Telefon</b> </td>"
str = str & "<td> <b>Vare </b> </td>"
str = str & "<td> <b>Antal </b> </td>"
str = str & "<td> <b>Pris </b> </td>"
str = str & "<td> <b>moms </b> </td>"
str = str & "<td> <b>forsendelse </b> </td>"
str = str & "<td> <b>Total</b> </td>"

str = str & "<td>"

str = str & "<p>"
str = str & "<b>"

str = str & "<tr bgcolor = """ & farve & """>"

str = str & "<td>" & ordre.fields ("Fornavn") & "<b> </b> </td>"
str = str & "<td>" & ordre.fields ("efternavn") & "<b> </b> </td>"
str = str & "<td>" & ordre.fields ("gade") & "<b> </b> </td>"
str = str & "<td>" & ordre.fields ("postnummer") & "<b> </b> </td>"
str = str & "<td>" & ordre.fields ("Bynavn") & "<b> </b> </td>"
str = str & "<td>" & ordre.fields ("email") & "<b> </b> </td>"
str = str & "<td>" & ordre.fields ("telefon") & "<b> </b> </td>"
str = str & "<td>" & ordre.fields ("vare") & "<b> </b> </td>"
str = str & "<td>" & ordre.fields ("antal") & "<b> </b> </td>"
str = str & "<td>" & ordre.fields ("pris") & "<b> </b> </td>"
str = str & "<td>" & ordre.fields ("moms") & "<b> </b> </td>"
str = str & "<td>" & ordre.fields ("forsendelse") & "<b> </b> </td>"
str = str & "<td>" & ordre.fields ("total") & "<b> </b> </td>"

str = str & "</tr>"

ordre.movenext
Wend

Til dette der ser ud som om tabellen bliver lavet inden for while og der mangler noget med <tr>

<%
set ordre = server.createobject ("adodb.recordset")
ordre.open "select * from ordrer,brugere where ordrer.brugernavn=brugere.brugernavn", database

str = "<table><tr>"
str = str & "<td> <b>Fornavn </b> </td>"
str = str & "<td> <b>Efternavn </b> </td>"
str = str & "<td> <b>Adresse </b> </td>"
str = str & "<td> <b>Postnummer </b> </td>"
str = str & "<td> <b>By </b> </td>"
str = str & "<td> <b>E-mail </b> </td>"
str = str & "<td> <b>Telefon</b> </td>"
str = str & "<td> <b>Vare </b> </td>"
str = str & "<td> <b>Antal </b> </td>"
str = str & "<td> <b>Pris </b> </td>"
str = str & "<td> <b>moms </b> </td>"
str = str & "<td> <b>forsendelse </b> </td>"
str = str & "<td> <b>Total</b> </td>"
str = str & "</tr>"

while not ordre.eof

  if farve = "#cccccc" then
    farve = "#eeeeee"
  else
    farve = "#ccccc"
  end if

str = str & "<tr bgcolor = """ & farve & """>"

str = str & "<td>" & ordre.fields ("Fornavn") & "<b> </b> </td>"
str = str & "<td>" & ordre.fields ("efternavn") & "<b> </b> </td>"
str = str & "<td>" & ordre.fields ("gade") & "<b> </b> </td>"
str = str & "<td>" & ordre.fields ("postnummer") & "<b> </b> </td>"
str = str & "<td>" & ordre.fields ("Bynavn") & "<b> </b> </td>"
str = str & "<td>" & ordre.fields ("email") & "<b> </b> </td>"
str = str & "<td>" & ordre.fields ("telefon") & "<b> </b> </td>"
str = str & "<td>" & ordre.fields ("vare") & "<b> </b> </td>"
str = str & "<td>" & ordre.fields ("antal") & "<b> </b> </td>"
str = str & "<td>" & ordre.fields ("pris") & "<b> </b> </td>"
str = str & "<td>" & ordre.fields ("moms") & "<b> </b> </td>"
str = str & "<td>" & ordre.fields ("forsendelse") & "<b> </b> </td>"
str = str & "<td>" & ordre.fields ("total") & "<b> </b> </td>"

str = str & "</tr>"

ordre.movenext
Wend
str = str & "</table>"