Avatar billede lenk Nybegynder
06. januar 2003 - 12:59 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

Flytning af Documents and Settings

Jeg har installeret min XP maskine med Documents and Settings placeret på C:/ drevet. mit spørgsmå er om det kan lade sig gøre efterfølgende at flytte dette bibliotek til et andet drev, hvor derer mere plads. Jeg ønsker den samme sikkerhed og adskillelse af brugere og vil helst ikke selv manuelt skulle sætte en masse rettigheder op og helst helerikke ind og rekonfigurere alle mine applikationer

Lenk...
Avatar billede no_doubt Nybegynder
06. januar 2003 - 13:04 #1
Brug en af dem her: http://www.tweakxp.com/tweakxp/search.asp?s=move+documents&btnFind=Search

Lav efterfølgende en mappe med samme sikkerhedsstandarter ved at dele dem på netværket med [ingen]
Avatar billede gilles_dk Nybegynder
06. januar 2003 - 13:13 #2
Højre klik på den genvej der findes på skrivebordet eller i start menuen, og det første billede der kommer frem er en beskrivelse af den nuværende placering, som du så kan ændre.
Avatar billede gilles_dk Nybegynder
06. januar 2003 - 13:14 #3
undskyld forsat svar til højre klik....  -> efter højre klik vælg egenskaber
Avatar billede rigtigmmk Nybegynder
06. januar 2003 - 13:24 #4
husk lige på at document and settings er Windows system folder

så du kan bare ikke lige flyt den til en anden drev..kigge på det her link..

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;236621

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;322014
Avatar billede rigtigmmk Nybegynder
06. januar 2003 - 13:25 #5
To Move a User's Documents and Settings Folder
WARNING: If you use Registry Editor incorrectly, you may cause serious problems that may require you to reinstall your operating system. Microsoft cannot guarantee that you can solve problems that result from using Registry Editor incorrectly. Use Registry Editor at your own risk.

NOTE: This method does not relocate key Windows components. Use this method only to move user-specific data.
Identify the user's profile path. There are two methods to identify the profile path. Use either of the following methods (the user SID method is preferred):
The user SID method:
Use the Getsid tool from the Windows Server Resource Kit to obtain the SID. Use syntax that is similar to the following example:

getsid \\server1username \\server1username

After you obtain the SID, use Regedit.exe or Regedt32.exe to select the user's SID under the following registry key:

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\ProfileList

The user path setting method:
Log on to the computer as the user, and then type set at a command prompt. Note the setting for USERPROFILE, and then close the command prompt window.
Log on as an administrator of the computer.
Use Registry Editor to add the USERPROFILE setting to the following registry key:

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\ProfileList

Click the registry key, and then click Find on the Edit menu.
In the Find box, type the value of the USERPROFILE setting, and then click Find Next.
Change the ProfilesDirectory value to use the new path that you want in the HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\ProfileList registry key.
Quit Registry Editor, and then log on as the user. Type set at a command prompt to verify that the path has changed.
Avatar billede lenk Nybegynder
24. januar 2003 - 11:13 #6
Takker for hjælpen, har ikke prøvet endnu for alvor, men forsøger sikkert snart

Lenk...