Avatar billede rasmusv Nybegynder
05. januar 2003 - 17:13 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til bræftelsesmail i webshop

Hej Eksperter

Jeg er ved at lave en webshop og i den forbindelse vil jeg gerne sende en bekræftelsesmail til kunden om hvilke vare han/hun har modtaget. Disse oplysninger vil jeg gerne vise i en html tabel.
Jeg har derfor brug for at få gemt flg. kodestump i en variabel eller funktion så jeg kan sætte den ind i mail().
Her kommer koden:
function num_items($table, $session)
        {
            $result = mysql_query( "SELECT * FROM $table WHERE session='$session'");
            $num_rows = mysql_num_rows($result);
            return $num_rows;
        }

if($ShoppingCart)
  {
    $session = $ShoppingCart;
  }

    $x = 0;
    while($x != $cart->$num_items($table,$session))
    {
      echo '<TR><TD BGCOLOR=#E1E1E1><font>'.$contents[product][$x].'</TD><TD BGCOLOR=#E1E1E1><font>'.$contents[price][$x].'</TD>';
      $product  = $contents[product][$x];
      echo '<TD BGCOLOR=#E1E1E1><font>'.$contents[quantity][$x].'</TD>';
      echo '<TD BGCOLOR=#E1E1E1><font>'.$contents[total][$x].'</TD>';
              $x ++;
    }
    echo '</TR></TABLE>';
$total = $cart2->cart_total($table,$session);
    echo '<BR><center><font>Total excl moms: '.$total.'<br>';
$total = $total * 1.25;
    echo '<b>Total med moms: '.$total.'</body></html>';

Jeg har prøvet at lave den om til en funktion samt at bruge eval() men uden held - håber I kan hjælpe
Avatar billede whatever Nybegynder
05. januar 2003 - 17:27 #1
Kan du ikke bare sætte en variablen lig med html-koden, istedet for at udskrive den:

$dinvar .= '<TR><TD BGCOLOR=#E1E1E1><font>'.$contents[product][$x].'</TD>';
Avatar billede rasmusv Nybegynder
05. januar 2003 - 17:55 #2
Nej, det går ikke hvis der er flere produkter i listen, for så vil variablen jo blive overskrevet og det er derfor kun det sidste produkt der vil blive glemt...
Avatar billede whatever Nybegynder
05. januar 2003 - 18:16 #3
Nej, den bliver ikke overskrevet når der står .=
Så tilføjes dataen til variablen, så det eksisterende data i variablen ikke overskrives.
Avatar billede whatever Nybegynder
05. januar 2003 - 18:20 #4
Ellers kan du benytte af outputbuffereren.
ob_start(); starter bufferen. Sæt den inden html-koden som skal ned i variablen starter.

$htmlkode = ob_get_contents(); gemmer indholdet af bufferen i variablen $htmlkode. Sæt den tilsidst når du har udskrevet al html-kode til mailen.

ob_end_clean(); tommer bufferen. Sættes efter du har gemt indholdet af bufferen i variablen.
Avatar billede rasmusv Nybegynder
05. januar 2003 - 19:57 #5
YES! Det virker med ob_start() - fedt!
Her har du dine point..
Avatar billede whatever Nybegynder
05. januar 2003 - 20:17 #6
Takker. Det var nu ikke nødvendigt at give så mange point :-)