Avatar billede knud35 Nybegynder
24. oktober 2000 - 14:57 Der er 14 kommentarer

bios

Min ven´s søn har sat password til i bios, og nu kan han ikke huske koden. Er der nogen der kan huske hvordan man sletter passwordet???
Avatar billede gozar Nybegynder
24. oktober 2000 - 15:01 #1
Du kan kigge i din manual til bundkortet, Der er en jumber du kan flytte så bios bliver nulstillet. eller du kan pille batteriet ud af computeren, og tage alt strøm fra computeren. Så skulde den også gerne selv nulstille sig.

Men alle oplysningerne der er gemt inde i bios bliver nulstillet.
Avatar billede handmade Nybegynder
24. oktober 2000 - 15:02 #2
Der er 2 måder:
1 lokaliser den jumper på motherboardet der enabler/disabler PW.
2. Kan du ikke det, så fjern batteriet fra MB og kortslut batteriholder med batterikasse i ca. 25 sekunder. Dermed er BIOS sat til default og skal indstilles igen
Avatar billede handmade Nybegynder
24. oktober 2000 - 15:05 #3
Det er som regel ikke nok at fjerne batteriet, da der sidder nogle kondensatorer og \"holder\" på strømmen og de skal kortsluttes. Alternativt kan man vente x antal timer til de er afladet. (Funker ligesom fx. en video der jo ikke glemmer indstillinger fordi den tages ud af stikkontakten..)
Avatar billede rasmus_h Nybegynder
24. oktober 2000 - 15:19 #4
Det er nok bare og tage batteriet ud af bundkortet. Det nulstiller alle bios data. (computeren skal seføli være slukket *gg*!)
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
24. oktober 2000 - 17:45 #5
jumperen på motherboards hedder som regel også J18 eller CL CMOS
Avatar billede vandelelev14 Nybegynder
30. november 2000 - 10:58 #6
Hvis du tager bios\'en ud af bundkortet og venter i 2 minutter. Så skulle den være klaret. Pas på nær du tager den ud. \"Pindene\" kan let gå i stykker
Avatar billede wisen Nybegynder
28. december 2000 - 09:14 #7
Hvad er det for en BIOS ? Jeg har en gang hørt, at der findes \"bagdøre\" til visse BIOS. Prøv en søgemaskine....
Avatar billede joashua Nybegynder
07. januar 2001 - 18:49 #8
Download denne her : www.zequenze.dk/eksperten/resetbios.COM så bliver den reset
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
07. januar 2001 - 18:56 #9
linket virker ikke
Avatar billede handmade Nybegynder
07. januar 2001 - 18:59 #10
joashua,

Dette er ikke et forsøg på at mistænkelggøre dig overhovedet, men har du overvejet hvad en fejl i den programstump kan gøre ved folks computere?
Avatar billede joashua Nybegynder
07. januar 2001 - 18:59 #11
Avatar billede joashua Nybegynder
07. januar 2001 - 19:00 #12
den gør ingen ting har selv brugt den !
Avatar billede handmade Nybegynder
07. januar 2001 - 19:02 #13
Ok, det var ikke et forsøg på at fornærme dig... Jeg er bare lidt paranoid med progs der skriver til BIOS..
Avatar billede joashua Nybegynder
07. januar 2001 - 19:09 #14
Det er okay.