Avatar billede beorndesign Nybegynder
03. januar 2003 - 23:27 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

ASP line break i JavaScript

Jeg har et problem med at generere et stykke JavaScript kode, som virker korrekt. Jeg bruger Response.Write til at skrive koden, men jeg mangler et line break efter den sidste Response.Write, som virker. Jeg har prøvet med <br> og 'vbCrLf' men uden succes!

Bruger jeg <br> og genererer en html side, kopiere koden og sætter den ind i Java-delen, virker det hele.

Koden, som er vist herunder, bruges til 2 dynamiske listmenuer. Håber der er nogle der kan hjælpe :-)

<script language="JavaScript" type="text/JavaScript">
var groups=document.form.main.options.length
var group=new Array(groups)
for (i=0; i<groups; i++)
group[i]=new Array()

group[0][0]=new Option("          ","#")

<%
var1 = 0
Do While NOT Recordset2.EOF
    If (var2 = Recordset2.Fields.Item("main_kategori").Value) Then
        var1 = var1
        Else
        var1 = 0
    End If
    Response.Write("group[" & Recordset2("main_kategori") & "][")
    Response.Write(var1)
    Response.Write("]=new Option(""" & Recordset2("name") & """,""#"")")
    var1 = var1 + 1
    var2 = Recordset2.Fields.Item("main_kategori").Value
    Recordset2.MoveNext()
Loop
%>

var temp=document.form.second

function redirect(x){
for (m=temp.options.length-1;m>0;m--)
temp.options[m]=null
for (i=0;i<group[x].length;i++){
temp.options[i]=new Option(group[x][i].text,group[x][i].value)
}
temp.options[0].selected=true
}

function go(){
location=temp.options[temp.selectedIndex].value
}
</script>
Avatar billede hells Nybegynder
04. januar 2003 - 00:17 #1
vbCrlf burde virke:
Response.Write("]=new Option(""" & Recordset2("name") & """,""#"")" & vbCrlf)

ellers kan det være nogle semikoloner kan klare det:
Response.Write("]=new Option(""" & Recordset2("name") & """,""#"");" & vbCrlf)
Avatar billede beorndesign Nybegynder
04. januar 2003 - 00:32 #2
Det gør det detsvære ikke?! Det hele bliver blot skrevet på een lang række - dog med et mellemrum, når jeg bruger 'vbCrlf'?!
Avatar billede psyco01 Nybegynder
04. januar 2003 - 13:27 #3
Prøv vbNewLine i stedet for vbCrlf.
Avatar billede yeahdesign Nybegynder
04. januar 2003 - 15:14 #4
Response.Write("]=new Option(""" & Replace(Recordset2("name"), VbCrlf, "<br>") & """,""#"")")

Det virker måske?
Avatar billede yeahdesign Nybegynder
04. januar 2003 - 15:15 #5
Og så skal du selvfølgelig bare fortsætte med at lave de der replace-funktioner på de andre ting.
Avatar billede beorndesign Nybegynder
05. januar 2003 - 11:23 #6
Der er ikke rigtig noget af det, der ser ud til at virke! Så derfor:

er der nogen der har noget kombineret JavaScript og ASP til 2 list-menuer, hvor indholdet i nr. 2 ændrer sig i forhold til hvad der vælges i nr. 1? D.v.s. at indholdet til listmenuerne skal hentes fra en database. :-)
Avatar billede beorndesign Nybegynder
08. januar 2003 - 19:17 #7
//