Avatar billede donpedro Nybegynder
29. december 2002 - 16:27 Der er 11 kommentarer

Flere sider i en .asp side

Hej Alle

Jeg er ved at lave en ny hjemmeside, skrevet i asp, som består af tre kolloner. To af kollonerne henter indhold fra SSI filer, og den sidste skal bestå af indhold fra en html-fil.

Hvordan laver jeg så jeg kan åbne forskellige html filer i en kollone uden at ændre de to andre kolloner? Jeg vil helst undgå at bruge frames...jeg har siddet og prøvet forskellige ting, men jeg er helt blank lige pt.

Er der nogen der har en god ide?

/Peter
Avatar billede Slettet bruger
29. december 2002 - 16:33 #1
du laver bare hele sidens design..... derefter deler du den op i 2 en der indeholder alt det der skal være i toppen og højre side, og end der indeholder alt hvad der skal være i venstre og bunden....

dernæst laver du bare en include med af filerne i dit dokument så det kommer til at se sådanne ud:

INCLUDE

alt indholdet der skal være i midten her

INCLUDE

mvh.
Questis.dk
Avatar billede no_doubt Nybegynder
29. december 2002 - 16:36 #2
eller modes
Avatar billede daniel_d Nybegynder
29. december 2002 - 16:38 #3
Hej Don

Når du nu bruger asp ville det være nærliggende at løse dit problem vha. en database. Du lægger alle dine sider i en db og henter dem derfra vha. en <%response write(tabelnavn)%>

I din menu kalder du bare din tabel ud fra et ID.

Indholdet kan du smide i en <div></div> med en ID="indhold" og i din href sætter du target til indhold.

På den måde undgår du frames. Ellers kan du prøve at kigge lidt på www.activedeveloper.dk

Det er en rigtig god .asp side.

Mvh
Daniel Duvald
Avatar billede donpedro Nybegynder
29. december 2002 - 23:45 #4
Hej igen

Jeg fandt selv ud af det...

En artikel på www.activedeloper.dk var alt hvad der skulle til. Dynamiske SSI blev løsningen, og det ser indtil videre ud til at virke perfekt...men anyway tak for interessen for mit spørgsmål :o)

/Peter
Avatar billede Slettet bruger
29. december 2002 - 23:47 #5
hmmmm.... faktisk det jeg svarede......
Avatar billede donpedro Nybegynder
29. december 2002 - 23:49 #6
Hmmmm...ikke helt...men lidt hen ad vejen gør det selvfølgelig :o)
Avatar billede Slettet bruger
29. december 2002 - 23:53 #7
tænkte nærmere på at man giver dig en løsning som du så afviser for at fortælle at du bruger SSI, trods man lige har forklaret princippet i det
Avatar billede donpedro Nybegynder
30. december 2002 - 00:00 #8
Klap lige hesten...nu ikke så bitter...

Jeg er udemærket klar over principperne omkring SSI...bruger det selv hele tiden. Ved at fortælle mig, at jeg skal placere top og bund indhold i en SSI, og dernæst placere resten af indholdet imellem har jo ikke løst mit konkrete problem...

Den artikel jeg brugte er artiklen: http://activedeveloper.dk/aspdigital/kapitel3/dynamic_includes.asp

Det kan vel ikke ligefrem det samme som det du skrev...
Avatar billede Slettet bruger
30. december 2002 - 00:04 #9
kan kun se det er din præcisering af spm. der så er problemet.
Avatar billede Slettet bruger
30. december 2002 - 20:55 #10
Ja. Du kører det bare fra en db så siderne inde på din side vil komme til at hede side.asp?navn=index og side.asp?navn=kontakt, der kan du også ændre, oprette nye, og slette... fra nettet.. Skriv til min mail papir@tdcadsl.dk hvis jeg skal lave såden et system til dig...
Avatar billede sizx Nybegynder
10. januar 2003 - 14:20 #11
Du kan evt også bare bruge en inline frame, det er noget så nemt og smart..... og 1000 gange hurtigere end oventående.....