Avatar billede martin Nybegynder
27. december 2002 - 00:06 Der er 6 kommentarer

RewriteEngine spørgsmål

Hej,

Jeg har følgende kode:
RewriteEngine On
RewriteRule  [^/]*\.*$  /script.php

Den sender alt hvad der er i den mappe og ned, til script.php - men jeg vil gerne undgå at skulle oprette mappen. I RewriteRule vil jeg gerne skrive f.eks. /kategori/ og så loader den mappe script.php

./martin
Avatar billede htm Nybegynder
27. december 2002 - 00:15 #1
RewriteEngine On
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-F
RewriteRule ^([a-zA-Z0-9]+)$ /script.php [R]

Burde vist kunne klare dit problem, bruger bogstaver og tal! Og redirecter automatisk til script.php!

Men hvis det kun er /kategori/ der skal redirectes til script.php er det nemmere at bruge redirect
Redirect /kategori/ /script.php
eller noget lign. utestet!
Avatar billede htm Nybegynder
27. december 2002 - 00:17 #2
svar :-)
Avatar billede martin Nybegynder
30. december 2002 - 22:10 #3
Hej,

det er /kategori/ og alt derunder... jeg vil oprette mapperne ved brug af en .htaccess fil. Dette da jeg skal oprette en del mapper - men det er der jo ingen grund til når det nemt kan gøres med rewrite :o)

Det vil sige at jeg f.eks. laver:
/internet/
/internet/altmuligt/måskemere/
/computer/
/computer/underkategori/

Din kode gør det samme som den kode jeg allerede har.

./martin
Avatar billede htm Nybegynder
02. januar 2003 - 22:40 #4
Hmmm - umiddelbart kan jeg ikke se hvordan du skal klare den, ved ikke om det kan lade sig gøre at lave en så universal en!
Avatar billede madst Nybegynder
03. januar 2003 - 10:37 #5
RewriteRules via htaccess er meget skidt rent performance mæssigt, så med mindre du har meget gode grunde til at gøre det der, så lav dem i httpd.conf i stedet.
Hvis du smider en .htaccess i /kategori/ så:

RewriteEngine on
RewriteBase /kategori/
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !^.*/$
RewriteRule ^·*$ /path/to/script.php

Hvis altså jeg forstår hvad det er du vil.
Avatar billede martin Nybegynder
17. januar 2003 - 22:24 #6
madst > din kode kræver også at jeg opretter mapperne. Det er det jeg skal undgå...