Avatar billede pedroz Nybegynder
22. oktober 2000 - 15:50 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

56 k modem

Jeg er tilsluttet med 37 k,trods et 56 k modem.Troede det var p.g.a. lang tlfledning.Nu har jeg prøvet anden PC på samme ledning,med 56 k modem-og her er hastigheden 49 k.Hvad kan jeg gøre?
Mit modem er et US Robotics internt(i en DELL).
M.v.h. pedroz
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
22. oktober 2000 - 15:53 #1
var det det samme modem du blot flyttede over i en anden pc? eller var det kun ledningen du prøvede på en anden pc?
Avatar billede driis Nybegynder
22. oktober 2000 - 15:54 #2
Var det på samme telefonstik, du kørte 49 k? Ellers kan det have noget at gøre med støj på ledningen og kvaliteten af linjen fra dig til centralen og kvaliteten af telefonstikkets installation og de i huset trukne kabler.
Avatar billede pedroz Nybegynder
22. oktober 2000 - 16:57 #3
Ja samme telefonstik og ledning,men andet modem-det med 49 k var i en bærbar DELL.Der var ikke andet sat til stikket.Mon det er mit modem?Det er sat op til max 115200 bps og installeret fra DELL.
Mvh pedroz
Avatar billede driis Nybegynder
22. oktober 2000 - 19:31 #4
Det kan også være, at dine internetindstillinger under Windows er forkerte. Du kan prøve at downloade Net Optimizer, og se om det kan hjælpe:

ftp://zdftp.zdnet.com/pub/private/sWlIB/utilities/system_utilities/netopter.zip
Avatar billede pedroz Nybegynder
23. oktober 2000 - 11:16 #5
Net Optimizer gør desværre ingen forskel(jeg har windows 98 se),og jeg har samme internetindstillinger som den bærbare.Måske skal jeg se om modem\'et sidder rigtigt?Kan forbindelsen ved indstikskortet mon ikke betyde noget?
Mvh Pedroz
Avatar billede driis Nybegynder
23. oktober 2000 - 17:40 #6
Jo, naturligvis, men eftersom du kan komme på nettet, burde det sidde ordentligt. Det kan aldrig skade at tjekke.
Avatar billede pedroz Nybegynder
03. november 2000 - 15:30 #7
Tak for hjælpen.Nu har jeg skilt PC og kontrolleret kortet-det var OK.Prøvet en init-streng efter Tele-dk forskrifter,men uden virkning.Lige nu er min hastighed 38666 og med en bærbar på samme ledning med samme udbyder og 56 k-modem er hastigheden 49000.Alle indstillinger er ens.Jeg vil nu forsøge at låne et eksternt 56 k modem.
Jeg var også en tur i Registry,uden at ændre noget,troede jeg.Nu åbner søgefunktionen når jeg klikker på Denne computer(ÅBN er ikke mere med fed skrift,det er SØG derimod).