Avatar billede wmahitlist Nybegynder
23. december 2002 - 12:36 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

Åbne database felt

Jeg vil gerne have at man kan trykke på et textlink og så poppe der en beskrivelse op.

Se eksempel på: www.wmahitlist.dk/hittip3/

Under hver sang kan brugeren skrive nogle kommentar til sangen. Det er denne som skal vises i nyt vindue. (er kun oprettet på den første sang pt).

Databasen hedder: database.mdb
Tabel: Beskrivelse
Avatar billede wmahitlist Nybegynder
23. december 2002 - 12:37 #1
Avatar billede eagleeye Praktikant
23. december 2002 - 13:01 #2
Du har da pop-up vinduet..

<a href="java script:void window.open('hittip.asp','picture','height=375,width=400').focus()">DJ Moose - Bulgaria (Golden Sands Live Remix)</a>

Hvis du vil havde den skal vise konnentare fra sangen skal du overføre det ID som sangen har i din database for at man kan finde/gemme kommentare til den rigtige sang.

Eks
<a href="java script:void window.open('hittip.asp?id=4583','picture','height=375,width=400').focus()">DJ Moose - Bulgaria (Golden Sands Live Remix)</a>

så kan du lave noget kode som hender alle kommentar til en sang
id = Rerquest.Querystring("id")
SQL = "SELECT * FROM Beskrivelse WHERE sangID = " & id
Set rs= Conn.execute (SQL)

Så kan det udskrives:

do while not rs.EOF
  Response.write "kommentar fra " & rs("navn")
  Response.write rs("kommenta")
  rs.MoveNext
loop
Avatar billede eagleeye Praktikant
23. december 2002 - 13:05 #3
På samme måde kan du tiljøje en ny kommentar..:

SQL = "INSERT INTO Beskrivelse (sangID, navn, kommentar) VALUES (" & Request.Form("id") & ", '" & Request.Form("navn") & "', '" & request.form("kommentar") & "')"

Conn.Execute (SQL)

Så skal du havde en form på siden også

<form method="post" action="">
<input type="hidden" name="id" value="<%=id%>">
Navn <input type="text" name="navn">
Kommentar <input type="text" name="kommentar">
<input type="submit" name="Gem" value="Gem">
</form>
Avatar billede eagleeye Praktikant
23. december 2002 - 13:07 #4
Princippet på pop siden skal være:

id = request("id")
if Request.ServerVariables("REQUEST_METHOD") = "POST" then

  ...Indsæt i DB her

end if

... Udskrive kommentar her

... Vis HTML form'en her så man kan indtaste nye kommentar
Avatar billede wmahitlist Nybegynder
23. december 2002 - 14:11 #5
Du får lige lidt af pointene, selvom det ikke var helt det jeg havde i tankerne. Opretter en på ny.