Avatar billede wmahitlist Nybegynder
23. december 2002 - 11:53 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Se felt i popup

Jeg vil gerne vide hvordan man via et textlink viser et felt fra en database i et pop-up vindue.

<a href="java script:void window.open('add.asp','picture','height=375,width=400').focus()"></a>

Her åbner den add.asp i et nyt vindue. Men hvis jeg nu kun vil have den til at hente fra feltet "navn" fra en database. Jeg har alt det tekst der skal være inden, det er kun hvordan den henter feltet og viser den i pop-up.
Avatar billede mortvader Nybegynder
23. december 2002 - 11:57 #1
rs.open "select navn from <tabelnavn>"
response.write rs("navn")

eller forstår jeg ikke dit spørgsmål?
Avatar billede wmahitlist Nybegynder
23. december 2002 - 12:01 #2
Hvordan åbner den så i et nyt vindue
Avatar billede mortvader Nybegynder
23. december 2002 - 12:04 #3
Med javascript som f.eks her:

function openwin(src){
  window.open("lookup.asp?browse="+src,"LookUp","toolbar=0,location=0,status=0,menubar=0,scrollbars=1,resizable=1,width=485,height=600,Top=30,Left=150");
}
Avatar billede wmahitlist Nybegynder
23. december 2002 - 12:06 #4
Den linie jeg skrev ovenfor, hvordan vil du sætte den til at hente fra databasen i den?
Avatar billede mortvader Nybegynder
23. december 2002 - 12:08 #5
src parameteret er nøglen til den record du vil hente. I lookup.asp laver du noget som dette:
rs.open "select navn from tabel where nr="&request.querystring("browse")
response.write rs("navn")
rs.close
Avatar billede wmahitlist Nybegynder
23. december 2002 - 12:16 #6
Er ikke inde i programmering. Vil gerne have det vist i mit eksempel. Tror ikke det du skriver er noget jeg kan bruge. Er ikke så god til at formulere.

Se eksempel her: www.wmahitlist.dk/hittip3/

Det er under kl. at den skal poppe en information op!
Avatar billede mortvader Nybegynder
23. december 2002 - 12:30 #7
Så er det vel en programmør du søger, og ikke løsningsforslag?
Avatar billede wmahitlist Nybegynder
23. december 2002 - 12:32 #8
Ta'r den selv. Oprette et under ASP i stedet... Ellers tak