Avatar billede secret Nybegynder
22. marts 1999 - 00:00 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

"Print" af en text-fil i ASP-script

Hej!

Jeg vil høre om nogen ved hvordan man henter en text i en fil?

Fx har jeg en fil ved navn "anders.txt" - og jeg har ligeledes et script ved navn "anders.asp" - hvordan udskriver man så "anders.txt" i "anders.asp"? - Skal der bruges en "Print"-kommando like perl?

Skriv endelig!

mvh

anders
www.jdsoft.dk
Avatar billede reupke Nybegynder
22. marts 1999 - 20:06 #1
Du kan f.eks. bruge SSI:

<!--#include file="anders.txt"-->
Avatar billede Dan Nim Seniormester
22. marts 1999 - 20:43 #2
Jeg vil lave hele script for dig, hvis jeg for pointe !.

Avatar billede secret Nybegynder
22. marts 1999 - 21:28 #3
prøver lige: <!--#include file="anders.txt"--> ... meen jeg tvivler på det virker?
Avatar billede painelf Nybegynder
23. marts 1999 - 08:13 #4
Du kan også bruge filesystem objectet - der kan du åbne en .txt fil og gå den igennem linie for linie.

Fandt lige det her stykke code frem ..

Set filesystemObject=CreateObject("Scripting.FileSystemObject")
Set mFile = fileSystemObject.GetFile(path)

Set openFile = mFile.OpenAsTextStream(1, TristateUseDefault)

do while not openFile.AtEndOfStream
    line=openFile.ReadLine
    response.write(line & "<br>" & chr(10))

loop
openFile.close
Avatar billede rdj Nybegynder
23. marts 1999 - 08:51 #5
Den eneste rigtige måde er den Painelf har valgt, da den giver mulighed for at modtage fejl fra filesystemobject. Dette er en meget vigtig nyhed i IIS5 (IIS4 har også lidt)
Avatar billede secret Nybegynder
23. marts 1999 - 13:51 #6
til painelf - hvor specifikkere man filen?? jeg q ik´ finde noget sted i din source hvor man taster fil-navnet?

og til reuple: mht. <!--#include file="anders.txt"--> - så virker den ikke når du er inde i <% ... dvs du ka´ ik bruge: <!--#include file="anders.txt"--> i en "if"-funktion!
Avatar billede secret Nybegynder
23. marts 1999 - 13:53 #7
--- jeg lavede mit eget ud fra en asp-counter ... ellers tak for hjælpen ---
Avatar billede painelf Nybegynder
23. marts 1999 - 14:55 #8
Sorry, secret ... jeg glemte lige at gøre opmærksom på det ..

Det er i linien

Set mFile=fileSystemObject.createobject( ** path ** )

Path skal erstattes med filnavnet!