Avatar billede lockdown Nybegynder
19. december 2002 - 16:16 Der er 17 kommentarer

NTDLR is missing... Hjælp!

Under opstart siger min computer "NTDLR IS MSSING"  Press Ctrl+Alt+del til restart...

Hvad er det her og hvordan fjerner kommer jeg videre ind i windows XP?

Grundet ødelagt CDROM drev har jeg været nødt til installere Harddisken fra en anden COM og så tage harddisken over i den anden...! Nogen råd?

(Udover at få et nyt CDROM drev)
Avatar billede geforce3 Praktikant
19. december 2002 - 16:17 #1
Gå i bios og set First boot device til HDD0
Avatar billede ®azzer® Nybegynder
19. december 2002 - 16:24 #2
mener du seriøst at du har puttet harddisken over i en anden maskine og så installeret XP fra den anden pc's cd-rom? Isåfald vil jeg ønske dig held og lykke ;-)

Men fejlen med NTLDR kan være fordi du har en diskette sidende i.. :D
Avatar billede rxe Nybegynder
19. december 2002 - 16:25 #3
Har engang haft samme problem.
Jeg har en Win98 bootdisk, og via. en guide jeg fandt på google.com, fandt jeg ud af at jeg bare skulle skrive "sys c:", og så virkede det.

På Microsofts hjemmeside er der denne løsning http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=KB;en-us;q255220.

Ellers kan du jo selv google, http://google.com.
Avatar billede ®azzer® Nybegynder
19. december 2002 - 16:25 #4
Faktisk synes jeg du skal droppe eksperimentet allerede nu hvis det er sandt at du har installeret XP fra en anden maskinen. XP låser hvis du laver et vist antal hardwareskift ....
Avatar billede mufoxe Nybegynder
19. december 2002 - 16:29 #5
Xp låser ikke, hvis man bruger en såkaldt Volume License Key, hvilket man os nok i bund og grund gør :)
Avatar billede ®azzer® Nybegynder
19. december 2002 - 16:31 #6
har nu ellers hørt om mange som har skiftet f.eks. bundkort og så har det låst...
Avatar billede mufoxe Nybegynder
19. december 2002 - 16:35 #7
Ikke med en VLK, det er nemlig hele pointen med dem. 1) At man ikke skal aktivere, 2) At man ikke skal bekymre sig om x antal hardware opgraderinger.
Avatar billede ®azzer® Nybegynder
19. december 2002 - 16:39 #8
well stadigvæk er det efter min mening totalt tåbeligt at gøre det på den måde, men hvis det er eneste og absolut allersidste udvej så okay da... :)

men tjek somsagt om ikke der sidder en diskette i (er ofte derfor jeg får den :D )
Avatar billede 7degreez Praktikant
19. december 2002 - 16:43 #9
NTLADR = NT LOADER  En meget vigtig fil win bruger til at boote på, hvis den mangler er der næsten ikke andet at gøre end at formaterer den igen.

God jul...
Avatar billede 7degreez Praktikant
19. december 2002 - 16:44 #10
NTLDR skulle der stå :)
Avatar billede 7degreez Praktikant
19. december 2002 - 16:46 #11
Ellers

To resolve this behavior, correct the invalid Heads (sides) value in the FAT32 BPB to enable the Windows 2000 boot process to continue. The easiest way to update the field is to rewrite the Windows 95, Windows 98, or Windows Me boot code by using the following procedure:
Restart the computer with a Windows 95, Windows 98, or Windows Me Startup disk that contains the Sys.com file (this file is included by default).
At a command prompt, type sys c:. This command rewrites the Windows 95, Windows 98, or Windows Me boot code with accurate BPB information. If this is successful, skip to step 3.

If you are using a Windows Me startup disk and receive an error, indicating that the command "Cannot find the system file in the standard locations on drive C:", this indicates that one or more files in the Windows Me installation have been removed. Use the following steps to place the correct files on the drive so that the sys command can access them:
Change to the c:\Windows prompt using the following commands:

c:
cd\windows

NOTE: If Windows is installed to a different directory, you will need to adjust the above commands accordingly.
Try to change to the Command directory by using the following command:

cd command

If you receive an error indicating that the path is not found, use the following command to create the folder and then repeat the command above:

md command

Change to the EBD folder using the following command:

cd ebd

If you receive an error indicating that the path is not found, use the following command to create the folder and then repeat the command above:

md ebd

In the EBD folder, use the following commands to copy the io.sys file from the root of the hard drive and rename it to winboot.sys, which is the file sys.com needs to transfer the system:

attrib -s -h -r c:\io.sys
copy c:\io.sys winboot.sys

Then change back to the A drive and sys the drive using the following commands:

a:
sys c:

Restart the computer to Windows 95, Windows 98, or Windows Me, and then attempt the Windows 2000 installation or upgrade procedure again.

NOTE: Alternately, after you run the sys c: command you can boot to the Recovery Console, and then use the fixboot command to rewrite the Windows 2000 boot code. This procedure enables the original installation to proceed typically.
Avatar billede luther Nybegynder
19. december 2002 - 16:55 #12
Tag floppy disken ud og genstart ;-)
Avatar billede jhb2002 Nybegynder
20. december 2002 - 08:38 #13
Jeg har haft samme problem en gang...
bare boot din PC op på en bootdisk og sys dit c: drev, det virker...
Avatar billede rxe Nybegynder
20. december 2002 - 12:29 #14
jhb2002: Det var også det jeg skrev i post nr. 3, bare at du lige ved det.
Avatar billede jhb2002 Nybegynder
21. december 2002 - 09:43 #15
I know....
men det er jo bare det han skal gøre for at løse sit problem...
Avatar billede lockdown Nybegynder
21. december 2002 - 10:10 #16
Ok fuldstændig overvellet af alle de svar jeg prøver det.... Mange tak!
Avatar billede jhb2002 Nybegynder
15. august 2003 - 08:35 #17
hvad med at lukket det er her spørgsmål, hvis problemmet er løst!!!