Avatar billede bombur Nybegynder
19. december 2002 - 09:29 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Datopis JScript

Dato og JScript er underligt!

Jeg sammenligner en dato fra en post i min database og dags dato med hinanden således:

tid = rs.Fields("tid")
var t = new Date(tid)
var d = new Date()
if (t >= d) {

På den måde skulle den så skrive alt inde i tuborgene hvis t er større end eller lig med d. Men den skriver ikke ud hvis t = d, kun hvis t > d og det er underligt. Når jeg siger den skal, så skal den :(

Hvad gør jeg forkert?

//Rune
Avatar billede willowwillow Nybegynder
19. december 2002 - 14:22 #1
Jeg tror nok, jeg har været ude for det samme... Så mit bud er at den også tæller sekunder med...
Jeg vil foreslår at du tager dagsdato og splitter den op, så den kun tjekker på dag-måned-år...
Avatar billede bombur Nybegynder
19. december 2002 - 22:32 #2
Det har jeg vist prøvet! Hvis jeg gjorde det kunne den ikke finde ud af det... men kan jeg ligge dem i hver sin lille variabel og så tjekke dem på den måde?? Jeg kan ikke lige se hvordan!

/Rune
Avatar billede willowwillow Nybegynder
19. december 2002 - 22:49 #3
<%

date = new Date();
dag = date.getDate();
maaned=date.getMonth();
aar=date.getYear();

d=new Date(aar, maaned, dag);
Response.Write(d);
//'_________________
//'|
//'| Nu er datoen nultilledet så at sige
//'| Det samme skal bare gøres med den fra din DB
//'|
//'| Thu Dec 19 00:00:00 UTC+0100 2002
//'|_________________

%>
Avatar billede bombur Nybegynder
21. maj 2003 - 12:53 #4
fint