Avatar billede ziz Nybegynder
18. december 2002 - 11:02 Der er 9 kommentarer

Billede, imens andet uploader

Hej,
jeg har en chat hvor jeg rigtig gerne vil have at brugerne ikke skal logge på en chat hvor grafikken står og venter på at blive loadet. Er der ikke en der kan fortælle mig hvor jeg kan finde sådan et script? Som man evt. kan skrive de billeder der skal loades. Eller f.eks. alle de billeder i en mappe. Sådan at når man smider en ting i chatten, at den ikke skal stå og vente på man kan se tingen.

Php/javascript
Avatar billede ziz Nybegynder
18. december 2002 - 11:19 #1
Evt. en der viser hvor langt den er nået i at hente filerne ned..
Avatar billede ziz Nybegynder
18. december 2002 - 22:23 #2
Nå okay!
Avatar billede ziz Nybegynder
19. december 2002 - 00:04 #3
hvis det er muligt så skal jeg kunne angive et bibliotek hvor den skal loade hele skidtet. Den skal vise i procent hvor langt den er nået.
Avatar billede phillips Nybegynder
25. december 2002 - 10:50 #4
Jeg fatter ikke dit spørgsmål... Men hvis du tænker på en preloader, er det nok nemmest at lave det i Javascript.
Avatar billede ziz Nybegynder
31. december 2002 - 15:53 #5
Ja det en preloader jeg mener
Avatar billede phillips Nybegynder
31. december 2002 - 15:56 #6
Lav det i javascipt:

<script language="javascript">
<!--
var myimages=new Array()
function preloadimages(){
for (i=0;i<preloadimages.arguments.length;i++){
myimages[i]=new Image()
myimages[i].src=preloadimages.arguments[i]
}
preloadimages("image1.jpg","image2.jpg");
//-->
</script>
<body onload="preloadimages()">
Avatar billede ziz Nybegynder
01. januar 2003 - 18:49 #7
og hvad laver den så imens den loader?

Det der skal vises når siden loader, er på adr. http://www.skyskraber.dk/o-team/
Avatar billede ziz Nybegynder
02. januar 2003 - 15:47 #8
Okay, kan ikke få det til at virke. Hvor i scriptet skal jeg indsætte det der skal vises, ognår billeder osv. er loadet. Så skal den gå videre.
Avatar billede ziz Nybegynder
02. januar 2003 - 15:48 #9
kan det ikke lade sig gøre at loade et helt bibliotek. Så hvis nye billeder kommer på siden. Så man ikke skal ændre i scriptet hele tiden.