Avatar billede eremit Nybegynder
16. december 2002 - 17:25 Der er 1 kommentar

Flytte værdier i et JTable

Hej.
Jeg er ved at lave en slags kalender, hvor man skal kunne booke tider ved at markere et felt i et JTable og derefter gemme tiden i feltet ved at trykke på en knap.
Jeg har tidspunkter på dagen ned ad y-aksen og datoer hen ad x-aksen. Jeg har lavet det sådan, at datoen ændrer sig således, at det altid er dags dato, der står som første dato over første kolonne. Man kan bestille en uge frem, og de resterende datoer rettes ind efter den første....altså over første kolonne ex. 16-12, over næste 17-12, osv.
Så datoerne ændrer sig, men tiderne, der er markeret i feltet flytter ikke med. Hvordan kan man lave det sådan, at den bestilte tid rykker sig i takt med, at datoen skifter, dvs. næste dag blot én tand til venstre???
Avatar billede gjengis Nybegynder
17. december 2002 - 19:28 #1
En JTable bruger en TableModel. Hvis du laver din egen TabelModel arvet fra en AbstractTableModel og instancer JTablen med den model.
eks.
JTable table = new JTable(new MyTableModel());
således kan du selv bestemme hvilken/hvordan dataen i modellen skal manipuleres da din JTable vil ændrer sig efter modellen.
Et eksempel på en TableModel kan findes her:
http://java.sun.com/products/jfc/tsc/articles/treetable1/index.html