Avatar billede cosmodk Nybegynder
16. december 2002 - 15:42 Der er 8 kommentarer

Cookie destroy??

Hejsa, jeg sidder og roder med noget cookie scripts og kan ikke få slettet begge mine cookies jeg opretter, nogle der umiddelbart kan hjælpe??

min function.php indeholder de functions der kaldes for at få siden til at køre, i toppen af denne har jeg følgende til at oprette en cookie med mere end et sæt data i.

[code]
function tilfoej_vare($vare_id)
{

    /*
    hvis cookien er sat, skal vi finde ud af, hvor langt det array er
    */

    if (isset($_COOKIE[lengthcookie]))
    {

        print "SETTING LEN COOKIE: $lengthcookie";

        //hvor mange varer findes allerede i vognen ?
        $antalvarer    =    sizeof($_COOKIE[varecookie]);

        // gå igang med den næste vare
        $antalvarer++;

        // sæt den næste vare i cookie
        setcookie("varecookie[$antalvarer]", $vare_id, (time()+86400));

        // opdaterer antallet af varer i længecookie
        setcookie("lengthcookie", $antalvarer, (time()+86400));
    }
    else
    {
        print "LEN COOKIE: $lengthcookie";

        // hvis cookie ikke er sat, så begynd på nummer 0 og sæt ligeledes tællecookie
        $i = 0;
        $untill =    time() + 86400;

        $return_len    =    setcookie("lengthcookie", 1, $untill);
        $return_vare    =    setcookie("varecookie[$i]", $vare_id, $untill);

        print "<br>$return_len / $return_vare";
    }

[/code]

Under denne har jeg en function til at slette de cookies der måtte ligge igen for at rense ud i "indkøbsvognen" dette script ser således ud..

[code]
function del_cookie()
{

        //slet cookies
        $k = 0;
        $antalletafvarer = sizeof($_COOKIE[varecookie]);

              while ($k < $antalletafvarer) {
                setcookie("varecookie[$k]", 0, time() - 86400);
        $k++;
        setcookie("lengthcookie", 0, time() - 86400);
          }

[/code]

Nogle der kan hjælpe?? siden kan ses i funktion på adressen http://www.brdr-traeholt.dk/produkter.php

Jeg kan ikke få den til at destroye de cookies der ligger

Mvh
Jimmy Jensen
Avatar billede tangveje Nybegynder
16. december 2002 - 15:54 #1
Det skulle gerne være ganske enkelt, prøv dette

function del_cookie()
{
        //slet cookies

        setcookie("varecookie");
        setcookie("lengthcookie");

}
Avatar billede cosmodk Nybegynder
16. december 2002 - 16:09 #2
ser ud til at virke men skaber en bunke nye problemer, prøv selv på

www.brdr-traeholt.dk

tilføj ca. 5 varer, og slet dem, og tilføj igen

Mvh
Jimmy
Avatar billede tangveje Nybegynder
16. december 2002 - 16:18 #3
Hmm, tja prøv sådan her istedet så

function del_cookie()
{
        //slet cookies

        setcookie("varecookie[]");
        setcookie("lengthcookie");

}
Avatar billede jinxit Nybegynder
16. december 2002 - 16:18 #4
Hvorf' bruger du ikke bare sessions?

Cookies har en begrænsning på 20 stk pr. site, og informationerne skal sendes med hver eneste HTTP-request fra brugeren.
Avatar billede cosmodk Nybegynder
16. december 2002 - 17:49 #5
Well aner INTET om sessions what so ever desværre
Avatar billede cosmodk Nybegynder
16. december 2002 - 23:01 #6
tangveje, den funkede heller ikke efter hensigten, den vil ikke lave et nyt array bagefter. Findes der ikke en måde at tømme indholdet af en cookie istedet for at destroye den?
Avatar billede cosmodk Nybegynder
16. december 2002 - 23:01 #7
BTW-> siden kan nu ses/testes på http://cosmo.adsl.dk/holt2/test.php
Avatar billede ztyxx Nybegynder
16. december 2002 - 23:05 #8
iflg. manualen, http://www.php.net/manual/en/function.setcookie.php, sletter man en cookie på samme måde som man sætter den, ellers kan man jo bare lave et negativt udløb på den, time()-3600