Avatar billede EIHP Juniormester
15. december 2002 - 20:56 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Hvad menes der med...

Hvad menes der med Jomfru Ane Gade???
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
15. december 2002 - 20:56 #1
?? Det er et vej/gade navn i Ålborg
Avatar billede djeclemen Nybegynder
15. december 2002 - 20:57 #2
det er en gade i AALborg nok danmarks fineste resturations gade
Avatar billede rs2000 Nybegynder
15. december 2002 - 20:59 #3
Der menes den gade i Aalborg med allerflest værtshuse :-)
Ellers er det gadens navn,ganske simpelt.
Avatar billede aalborgbyen Nybegynder
15. december 2002 - 21:00 #4
Jomfru Ane Gade er en fed bar gade du kan se gaden på www.aalborgbyen.dk
Avatar billede EIHP Juniormester
15. december 2002 - 21:08 #5
Takker
Avatar billede johnstigers Seniormester
15. december 2002 - 21:19 #6
Der findes ikke et sted i hele Danmark som ligner Jomfru Ane Gade, hvor man kan komme på restaurant, pub, bar, diskotek, danserestaurant, nyde levende musik, få et spil billiard eller pool, og alt tilbydes i samme gade. Siden 1960´erne er Jomfru Ane Gade blevet en af de mest kendte gader i Aalborg. Så kendt at den i Aalborg ofte blot har betegnelsen “Gaden”. Om navnet Jomfru Ane Gade har der været meget diskussion, men man peger på at den er opkaldt efter en Jomfru Ane, der i 1568 var bosat i Skavegade, hun menes at være en tidligere nonne Ø Kloster ved Limfjorden. Hun blev i 1572 begravet i Hals kirke. I Jomfru Ane Gade lå der flere store købmandsgårde, dele af vestsiden af gaden består stadig af gamle bindingsværkshuse bygget fra slutningen af 1600-tallet og frem til 1800-tallet. Men den dag i dag er gaden ikke mere en købmandgade men et sted hvor man kan mødes med vennerne og få en hyggelig aften på et af gadens mange diskoteker.