Avatar billede undertakers Nybegynder
13. december 2002 - 15:02 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Detection af skærm opløsning

Er der nogen der kan hjælpe mig med et finde brugerens skærm opløsning, uden at bruge javascript???
Avatar billede eagleeye Praktikant
13. december 2002 - 15:03 #1
Nej det kan du ikke med ASP så ASP er serverside script.
Avatar billede eagleeye Praktikant
13. december 2002 - 15:04 #2
så = da
Avatar billede undertakers Nybegynder
13. december 2002 - 15:08 #3
Jeg kører detection af browser ved hjælp af ASP så jeg ville bare høre om der var mulighed for også at få størrelsen.
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
13. december 2002 - 15:09 #4
<%@ Language=VBScript %>
    <SCRIPT Language=VBScript>
        Sub window_onload
        if screen.height = 480 Then
            window.navigate ("http://dinside.dk/640480/default.asp")
        End if
            if screen.height = 600 Then
                window.navigate ("http://dinside.dk/800600/default.asp")
            End if
                if screen.height = 768 Then
                    window.navigate ("http://dinside.dk/1024768/default.asp")
                End if
        End Sub
    </SCRIPT>
Avatar billede eagleeye Praktikant
13. december 2002 - 15:12 #5
Og jeg svare nej, det er ikke muligt med ASP at se finde størrelsen på skærmen.

Det skal laves i Clientside script som Javascript eller som pelkjaer har vist med VBScript, men det er stadig clientside.
Avatar billede undertakers Nybegynder
13. december 2002 - 15:15 #6
pelkjaer> Tak for forslaget. Det virker i IE, men jeg kan ikke få det til at virke i Opera & Mozilla, og det er det nødt til.
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
13. december 2002 - 15:19 #7
hvorfor vil du ikke bruge javascript?
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
13. december 2002 - 15:23 #8
if ((screen.width>=1024) && (screen.height>=768)) {
window.location="1024.asp"; }
else {
window.location="nogetandet.asp";
}

så bygger du bare på som du vil.
  window.location="lowres.html";
}
Avatar billede undertakers Nybegynder
13. december 2002 - 15:25 #9
pelkjaer> Jeg har lavet det med javascript, men vil gerne se om det kan lade sig gøre når javascript fx er slået fra hos en bruger
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
13. december 2002 - 15:26 #10
Jamen så accepter eagleeye, svaret er nej så.
Avatar billede undertakers Nybegynder
13. december 2002 - 15:28 #11
Tænkte bare, at når man kan bruge \HTTP_USER_AGENT \ kan man så ikke bruge \HTTP_UA_PIXELS\ ?
Avatar billede midas_dk Nybegynder
13. december 2002 - 15:49 #12
Nej man kan ikke... Du kan se de mulige ServerVariables ved at indsætte dette script i din ASP-side...

<TABLE>
<TR><TD><B>Server Variable</B></TD><TD><B>Value</B></TD></TR>
<% For Each name In Request.ServerVariables %>
<TR><TD> <%= name %> </TD><TD>  <%= Request.ServerVariables(name) %> </TD></TR>
</TABLE>
<% Next %>
Avatar billede eagleeye Praktikant
13. december 2002 - 15:56 #13
Nej det kan stadig ikke laves med ASP det skal laves clientside med Javascript..
Prøv at lave midas_dk eks og du kan se hvilke informationer du kan få i ASP koden.
Avatar billede eagleeye Praktikant
13. december 2002 - 15:58 #14
Hvis du vil bruge VBscript som pelkjaer  viser hvorfor så ikke bruge Javascript? Begge er jo clientside.
Avatar billede midas_dk Nybegynder
15. december 2002 - 20:51 #15
Hvis det har noget som helst at gøre med browser-kompatibilitet, skal du i hvert fald ALDRIG bruge VBScript på klientsiden!
Avatar billede undertakers Nybegynder
16. december 2002 - 09:12 #16
Tak for hjælpen alle