Avatar billede crilledk Nybegynder
13. december 2002 - 13:53 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Dynamisk data i javaScript

Hej er der en derude der ved om det er muligt at få populeret en combobox fra en kilde (f.eks. xml, cgi, jsp, servlet, asp eller lign.) via JavaScript UDEN AT RELOADE SIDEN ?

Det bedste ville jo være hvis det var Browser Uafhænigt!

Et eksempel er at man har en kæde af butikker:
- Kæde 1
  |_ Butik 1
  |_ Butik 2
  |_ Butik 3
  |_ ....
- Kæde 2
  |_ Butik 1
  |_ Butik 2
  |_ ....
- Kæde 3
  |_ Butik 1
  |_ Butik 2
  |_ ....
Men der kan være så mange butikker at jeg ikke vil min liste med butikker loaded før jeg har valgt kæde, og butikkerne skal hentes dynamisk.
Avatar billede tknudsen Nybegynder
13. december 2002 - 14:40 #1
Det kan du.

Hvis det skal være browser uafhængig går jeg ud fra at det også skal være os uafhængig !?

I så fald kan du bruge en (i)frame til at loade data med.

Det foregår på den måde at du laver en side, som kan hente data fra databasen. Denne fil kalder du så via framen. I denne side skal du lave en clientside-script funktion, som kan fylde comboboxen op med data.
Avatar billede Slettet bruger
13. december 2002 - 14:40 #2
Det kan lade sig gøre, men så skal du have en skjult frame eller iframe eller en popup åben, der så fungerer som buffer.
Avatar billede crilledk Nybegynder
13. juni 2005 - 15:27 #3
Jeg fandt ingen løsning. Men tak for feedback!