Avatar billede peer Nybegynder
13. december 2002 - 09:33 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Hente variabler med fra html-liste

Jeg henter i et dynamisk text-felt en liste med links ind fra en asp fil der er koblet op mod en database. Listen er html og se således ud i opbygning:

tekst=<a href="www.link.dk">link</a><br><a href="www.link.dk">link</a>...

Jeg vil, når jeg flytter musen over linkene i flash have den til at hente tekst ind i et andet dynamisk tekstfelt.
Denne tekst er forskellig fra hvilket link jeg bevæger mig henover og hentes også fra databasen.

Kan man det og hvordan???????
Avatar billede _k Nybegynder
13. december 2002 - 12:43 #1
Du skal bruge asfunction, som du kan læse mere om i hjælpen eller hos Macromedia, hvis mit følgende eks. ikke får dig til at se lyset.

Lav et link i asp som ser nogenlunde sådan her ud:

<A HREF='asfunction:MyFunc,14'>Test 3/12</A>

Hvor MyFunc er navnet på en funktion du selv laver i Flash, og hvor "14" er den variabel du arbejder med.

I Flash laver du en funktion i hovedtiddslinjen som ser nogenlunde sådan her ud:

function MyFunc(arg){
    tekstfelt = arg;
}

Du kan lave stort set alt i funktionen (har selv stor fornøjelse af at kalde loadmovie med et argument, som fortæller swf'en hvad den skal indeholde), så leg lidt med det og se om det giver mening.
Avatar billede barklund Nybegynder
13. december 2002 - 14:01 #2
Ovenstående metode virker IKKE på mouseover - kun på klik!

Du kan ikke på nogen smart måde fange en mouseover på et link i et html-tekstfelt - du er nødt til at lave strukturen om, så du kopierer et movieclip ud for hvert link og så videre...
Avatar billede peer Nybegynder
15. januar 2003 - 08:56 #3
Takker for svaret det hjalp. Undskyld den sene svartid.
Avatar billede _k Nybegynder
15. januar 2003 - 10:40 #4
Det er ok, bedre sent end aldrig ;o)

Takker for point.