Avatar billede morten_b Nybegynder
19. oktober 2000 - 00:07 Der er 46 kommentarer og
2 løsninger

Password-beskyttelse

Jeg er igang med at lave en hjemmeside i Frontpage, men er stødt ind i et problem:

En del af hjemmesiden (ikke den hele) skal være beskyttet af en kode, sådan at kun medlemmer skal kunne se denne del af siden. Kan dette lade sig gøre at lave i Frontpage? Jeg har siddet og banket hele instruktionsbogen igennem, men kan ikke finde ud af det!
Avatar billede manon Nybegynder
19. oktober 2000 - 00:13 #1
Jeg tror ikke der er et FP spørgsmål, men et javascript eller FP EXT. eller andet spm.

Avatar billede manon Nybegynder
19. oktober 2000 - 00:13 #2
Så svaret må være nej :-)
Avatar billede manon Nybegynder
19. oktober 2000 - 00:14 #3
Men jeg tager sikkert fejl :-)
Avatar billede leif Seniormester
19. oktober 2000 - 00:25 #4
Det er ikke, så vidt jeg ved, muligt at selve FP. Men det kan laves med noget .htaccess hvis du bor på Apache server.
Avatar billede keysersoze Guru
19. oktober 2000 - 00:33 #5
well... hvis du har mulighed for ASP er dette stærkt at anbefale - hvis ikke, så kan du bruge javascript.

eksempler på begge kan du finde på:

http://www.netcoders.dk
Avatar billede manon Nybegynder
19. oktober 2000 - 00:37 #6
Eller du kan også gøre det i PHP.

Så mit svar var altså rigtigt *S*
Avatar billede nire Nybegynder
19. oktober 2000 - 07:52 #7
Selvfølgelig kan du det, din server skal bare have installeret FP Extensions.
Avatar billede friiser Nybegynder
19. oktober 2000 - 09:09 #8

DET ER MULIGT...

Når du står i Frontpage skal du bare trykke på F1 knappen for hjælp, og efter ordet password. Her vil der komme en forklaring op om hvordan du skal gøre ( da det er muligt i Frontpage ).

Håber at det er svar nok..

~friiser~
Avatar billede morten_b Nybegynder
19. oktober 2000 - 15:12 #9
Jeg HAR også været HJÆLP-funktioenen igennem op til flere gange - jeg fatter ikke en brik af det der står!

Og ja, serveren understøtter extensions
Avatar billede nire Nybegynder
20. oktober 2000 - 08:24 #10
Prøv at gå op i ny side (menu) og find et færdigt eksempel i de foreslag der ligger der
Så kan du redigere mm i denne færdigprogrammerede side.
Avatar billede thorkild Nybegynder
21. oktober 2000 - 21:54 #11
Hvis der er understøttelse af FP på serveren, skal du bruge FP i Professionel udgaven.
I denne udgave findes de scripts, der skal anvendes til disse opgaver
Avatar billede johns Nybegynder
21. oktober 2000 - 22:20 #12
Jeg tror egentlig det er et struktur/hiraki problem du har.

hvis du laver din normale side med alle links m.v.herunder \"medlemssiden\".
Når man så klikker på medlemssiden skal du have et script, som så kun logger medlemmer på. De kan så gå videre i din struktur, med alle de sider det indebærer. Du finder et virkelig velegnet script (med eksempel) på www.script.dk Det kan indeholde ligeså mange brugere og passwords du ønsker.
Avatar billede nire Nybegynder
22. oktober 2000 - 08:43 #13
Kig på denne geniale side også, siden scrit er lidt for svær for nogle.
http://www.easyjavascript.com/javascript.html
Avatar billede hdk Nybegynder
26. oktober 2000 - 10:26 #14
Jeg har koden de hjemme jeg sender den når jeg kommer hjem fra skole
Avatar billede morten_b Nybegynder
07. december 2000 - 12:52 #15
hdk -> Det kalder jeg en langsom email. Det har foreløbigt taget den over en måned at komme frem.

:-)
Avatar billede keysersoze Guru
07. december 2000 - 13:04 #16
morten_b >> vil du ikke have noget i asp el. php? evt javascript?
Avatar billede morten_b Nybegynder
07. december 2000 - 13:25 #17
Hvis det er den eneste måde man kan lave det på, så jo. Helst Javascript, da jeg er sikker på at serveren understøtter dette. Det skal være så simpelt som muligt - at det så ikke er 100% hackersikkert er sgu ligemeget!
Avatar billede keysersoze Guru
07. december 2000 - 13:54 #18
morten_b >> det kommer selvfølgelig også lige an på præcis hvordan det skal bruges... men kig her:http://www.netcoders.dk/sourcecode.asp?submode=showparent&parent_id=679
Avatar billede morten_b Nybegynder
19. december 2000 - 01:08 #19
Links til alle mulige Java-sider er ikke svar på mit spørgsmål! Nire du siger at det kan lade sig gøre, kan du ikke specificere hvordan?
Avatar billede morten_b Nybegynder
19. januar 2001 - 11:33 #20
Spørgsmålet er stadigvæk åbent...
Avatar billede cholm Nybegynder
19. januar 2001 - 12:04 #21
Hej Morten !

Jeg havde nøjagtig samme problem som dig. Jeg kunne heller ikke få Frontpage til dette selvom jeg havde extensions installeret.

Jeg fandt derfor dette script:

<script language=\"JavaScript\">

var password = \'\'
password=prompt(\'Intast venligst dit password til min side :\',\'\');
if (password == \"navnet-på-den-side-man-skal-kunne-se\")
location.href= password+\".htm\";

else location.href= \"en-side-der-fortæller-at-man-ikke-har-tastet-korrekt-password\";

</script>

Scriptet indsætter du på en tom side som du linker til. Når man klikker på linker, åbner en prompt hvor passwordet indtastes. Passwordet skal så være navnet på den side der skal åbnes for \"de indviede\".

Tastes passwordet forkert ind linker den istedet til en anden side som du bestemmer.

Spørgsmål...så sig til

/cholm
Avatar billede cholm Nybegynder
22. januar 2001 - 18:37 #22
Til morten b !

Kan du bruge det eller ej ?

/cholm
Avatar billede morten_b Nybegynder
23. januar 2001 - 15:24 #23
cholm -> det lyder smart nok, jeg vil prøve det lige så snart jeg får min computer tilbage. (Står pt. hos en ven)
Avatar billede morten_b Nybegynder
31. januar 2001 - 20:22 #24
cholm -> det dur ikke rigtigt fordi når man er gået ind 1 gang kan man se hvad siden hedder i adresse feltet og alle der bruger computeren derefter kan så bare springe passwordet over og gå direkte til siden.
Avatar billede cholm Nybegynder
31. januar 2001 - 21:00 #25
Så kan jeg ikke hjælpe...

/cholm
Avatar billede keysersoze Guru
01. februar 2001 - 10:07 #26
så brug asp/php det er let! og det vil også give store muligheder fremover...
Avatar billede madnebrot Nybegynder
03. februar 2001 - 12:18 #27
Jeg har en asp side med login funktion. Password og brugernavn kontrolleres op mod en accsess database. nemt og rimeligt sikkert! Interesseret?
Avatar billede michellesalo Nybegynder
03. februar 2001 - 12:32 #28
Madnebrot:
Jeg er interesseret da den som cholm er kommet kan man se det hele i, man gå bare i \"Vis Kilde\"
Hvor meget kan man se i din. ???
Avatar billede michellesalo Nybegynder
03. februar 2001 - 12:34 #29
Nææ Det Du Skal Morten, Du Skal Lave Den I Flash Så Er Den Næsten 100% Beskyttet
Avatar billede cholm Nybegynder
03. februar 2001 - 13:07 #30
Hvis man skal bruge \"Vis kilde\" i dette script, er det jo nødvendigvis på den side hvorpå scriptet bliver brugt.

Denne side åbner ikke hvis man ikke indtaster noget i prompten, og derfor kan jeg ikke se at I har mulighed for at få vist kilden uden at hente hele siden ned på HD.

Tager jeg fejl vil jeg gerne vide det, og har derfor lavet et lille forsøg;

Hvad er passwordet til denne side:

http://home13.inet.tele.dk/chatest

Denne side kan hurtigt hentes ned, men da de færreste mennesker gider at hente en fuld hjemmeside ned for at se lidt privat info, bedes I prøve at \"bryde\" koden, uden denne manøvre.

God fornøjelse !

/cholm

Avatar billede michellesalo Nybegynder
03. februar 2001 - 13:13 #31
cholm//
Passwordet Er nokia6210
Avatar billede michellesalo Nybegynder
03. februar 2001 - 13:14 #32
cholm// Håber jeg Har Overbevist Dig Nu, Har Selv Haft Brugt Den Password Og Den Er 2% Sikker
Avatar billede cholm Nybegynder
03. februar 2001 - 13:16 #33
OK - jeg giver mig, men hvordan gjorde du.....for du hentede den ikke ned vel ???

/cholm
Avatar billede michellesalo Nybegynder
03. februar 2001 - 13:19 #34
Nope, Gik I \" Vis Kilde \", Fjernet Vinduet Med Password (Hvor man skal skrive) Og Gik I \"Vis Kilde\"
Avatar billede cholm Nybegynder
03. februar 2001 - 13:20 #35
Hvordan fjerner du vinduet ? - Hvis man trykker annuller går den jo til forkert.htm

/cholm
Avatar billede michellesalo Nybegynder
03. februar 2001 - 13:22 #36
Fjerne Og Fjerne, Jeg Ligger Vinduet i Baggrunden, Og Aktivere Siden Du Bad Mig Gå Til, Og Trykket Vis Kilde
Avatar billede cholm Nybegynder
03. februar 2001 - 13:25 #37
Jeg forstår det stadig ikke....hvis man ikke taster noget ind i prompten, og heller ikke trykker på annuller, står den jo med timeglasset og låser muligheden for at vise kilde.

/cholm
Avatar billede michellesalo Nybegynder
03. februar 2001 - 13:28 #38
Ikke på min, men det har noget at gøre med hvordan de browser er sat op i indstillinger, men sikker er den ikke.
Avatar billede cholm Nybegynder
03. februar 2001 - 13:29 #39
Jeg har nu aldrig set en browseropsætning, der gør som du siger.....

/cholm
Avatar billede michellesalo Nybegynder
03. februar 2001 - 13:35 #40
Men jeg har ingen Probs. Som Du kan Se, Hmmmm, Kan Jo Ikke Engang Vise Dig Det, Ville Ellers Godt
Avatar billede cholm Nybegynder
03. februar 2001 - 13:38 #41
Er der andre, hvis browsere gør det som michellesalo siger ?

/cholm
Avatar billede michellesalo Nybegynder
03. februar 2001 - 13:40 #42
Du Kan Jo Se jeg fik koden, så sikker er den ikke, det må du jo gi\' mig ret i
Avatar billede cholm Nybegynder
03. februar 2001 - 13:45 #43
Jeg har aldrig hævdet at den var sikker. (Jeg har jo selv sagt at man bare kunne hente siden ned)

Mit spørgsmål går mere på hvordan en browser kan opføre sig som du siger, da jeg har prøvet dette script på mange browsere, uden at kunne få vist kilden...

/cholm
Avatar billede michellesalo Nybegynder
03. februar 2001 - 13:48 #44
Ved ikke lige hvordan jeg skal forklare dig det.
men når du trykket på det link du skrev, kommer der 2 vinduer op, forest det vindue du skriver i og bagerst det vindu hvor siden er, hvis du aktivere det bagerst vindue så det ligger sig forand det andet vindue så kan du gå i vis kilde, det er den måde jeg har gjort det på, og jeg køre med explore 5,5
Avatar billede morten_b Nybegynder
16. februar 2001 - 15:03 #45
Jeg har konkluderet at det ikke kan laves i Frontpage og har derfor fået en ven til at lave det for mig i ASP, som keysersoze foreslog. Desværre har jeg afvist dit svar tidligere...
Avatar billede keysersoze Guru
16. februar 2001 - 21:41 #46
så kommer der her et svar ;o)
Avatar billede morten_b Nybegynder
17. februar 2001 - 17:25 #47
keysersoze -> Du får kun halvdelen da du ikke kunne svare på hvordan man lavede det i Frontpage..
Avatar billede manon Nybegynder
17. februar 2001 - 17:30 #48
jamen, så må mit svar fra den 19/10 2000 00:13:53 være rigtigt !

Mit svar var: Nej, du kan ikke lave psswd beskyttelse i fFp !