Avatar billede cosmo21 Novice
11. december 2002 - 17:57 Der er 25 kommentarer og
1 løsning

Xp driller i afspilning af video i Media Player

Jeg har 2 partioner på min PC.
En med win98 og den anden med Win xp pro.

Alt virker perfekt i windows xp pro pånær en eneste ting..

Når jeg ville afspille "mpeg mpg avi m.v" af  i min Windows Media Player 7.1 i winxp så kan den IKKE køre dem i fuldskærm uden at hakke afsted. Det gør den ikke i Windows 98. I 98 køre den glat og perfekt i fuldskærm. og selv i normal billed format køre billede ikke glat i XP..

hvad er galt
Avatar billede slaski Nybegynder
11. december 2002 - 17:58 #1
Har du prøvet at hente de nyeste codecsdriver
Avatar billede cosmo21 Novice
11. december 2002 - 18:00 #2
er det da codecs driverne der bestemmer hvor godt billedet skal køre.

Har prøvet dem i "Windows XP Update" og selv efter de var installeret og genstart af computer kørte den magen til.
Avatar billede slaski Nybegynder
11. december 2002 - 18:02 #3
Ok. Hvilken grafikkort har du ? Hvilken internet adgang har du ? Hvilken afspiller bruger du ? Kommer dser billed på, du kan godt se filmen men den køre langsomt ?
Avatar billede slaski Nybegynder
11. december 2002 - 18:04 #4
Køre du film fra Cdrom drev er dvd-drev
Avatar billede cosmo21 Novice
11. december 2002 - 18:07 #5
Nej køre filmene fra selve harddisken.

mit grafik kort er ikke helt nyt (S3 virge DX-GX PCi 375/385) hedder det..internet adgang 1024/256 bredbånd..har 640 MB ram 700 MhZ
Avatar billede slaski Nybegynder
11. december 2002 - 18:10 #6
Hvor meget ram er der på dit grafikkort ?
Avatar billede cosmo21 Novice
11. december 2002 - 18:15 #7
ram...uha 64mb tror jeg vist nok det er.
Avatar billede slaski Nybegynder
11. december 2002 - 18:17 #8
Ok. Ja så er det ikke pga af for lidt ram. Jeg synes du skal prøve at hente nogle nye Codecs ellers kan jeg maile dig nogen. Med Venlig Hilsen René
Avatar billede cosmo21 Novice
11. december 2002 - 18:22 #9
det må du gerne så kan jeg se om de hjælper
min er

cosmo222@get2net.dk
Avatar billede initializing Nybegynder
11. december 2002 - 18:26 #10
Vi vil gerne lige se hvilke codecs der blvier sendt da der ellers kan gives point for ngoet som ikke er tilgængeligt for alle Ekspertens brugere..
Avatar billede slaski Nybegynder
11. december 2002 - 18:29 #11
Ok. Det er divx ac3 codecs og mpeg2 codecs og Xvid codec 2.2
Avatar billede cosmo21 Novice
11. december 2002 - 18:40 #12
okay slaski ..det må du meget gerne sende til mig på mailen.
Avatar billede cosmo21 Novice
11. december 2002 - 18:42 #13
har modtaget dem slaski ..troede ikke du havde sendt dem..sorry..

hvad nu skal jeg gå ind i Xp og så bare installere dem ??
Avatar billede slaski Nybegynder
11. december 2002 - 19:14 #14
Ja det skal du
Avatar billede slaski Nybegynder
11. december 2002 - 19:55 #15
Fik du det til at virke
Avatar billede initializing Nybegynder
11. december 2002 - 20:31 #16
Okay..
Avatar billede cosmo21 Novice
11. december 2002 - 20:44 #17
til SALSKI...har ikke fået tid endnu prøver her om lidt og giver svar via eksperten til dig her på dette spørgsmål
Avatar billede cosmo21 Novice
11. december 2002 - 21:03 #18
SLASKI...den fil der hedder "DivX Ac3 Codec.rar"
hvor skal den placeres hende...???????
Avatar billede slaski Nybegynder
11. december 2002 - 21:57 #19
Du skal bare installere den
Avatar billede henninga Novice
11. december 2002 - 22:44 #20
Hvilken mediaPlayer bruger du i Windows 98 ??
Avatar billede cosmo21 Novice
11. december 2002 - 23:55 #21
okay..men den fil jeg før omtalte "DivX Ac3 Codec.rar"
den kan man ikke trykke på så der kommer en setup skærm frem

i hvilken mappe skal den ligge..??windows mappen eller??

ja jeg bruger windows media player 7.1 i begge systemer både 98 og xp´eren
Avatar billede henninga Novice
12. december 2002 - 00:15 #22
Ja når det er samme player er det nok noget med opsætningen.
Når det er en  ".rar" skal den pakkes ud. Du skal bruge WinRar eller et andet pakkeprogram til det. Findes på http://www.tucows.dk
Avatar billede cosmo21 Novice
12. december 2002 - 00:26 #23
LIGE EN ANDEN TING TIL JER ALLE HVIS NOGLE VED DET

nu kan jeg pludselig ikke bruge min Quickcam i win98 efter at jeg har installeret xp pro i en FAT32...kan det være derfor
Avatar billede henninga Novice
12. december 2002 - 00:40 #24
Når du har 98 og XP på hver deres partition skulle de ikke have indflydelse på hverandre.
Om det er FAT32 eller NTFS har kun betydning for sikkerheden. Win98 kan ikke læse NTFS, så hvis du laver partitionen til NTFS vil den være skjult for W98.
Den partition hvor Win98 ligger er ganske sikkert osse FAT32. Ældre FAT bliver ikke meget brugt mere, men hvis den ikke er FAT32 kan det godt være at XP har problemer.
Prøv at sammenligne med en film der ligger på samme partition som XP og en kopi der ligger på W98.
Hvad angår QickCam, kan jeg ikke se det skulle have indflydelse at installere XP.  Men, er du sikker på, at de programmer du har installeret til XP har lagt sig i XP-partitionen, altså "D:\Programmer" og ikke i "C:\Programmer". Så de ikke har blandet sig med W98 programmerne.  --- Bare en tanke ---
Avatar billede cosmo21 Novice
18. december 2002 - 14:04 #25
tak til alle for svarene
Avatar billede cosmo21 Novice
20. juli 2003 - 16:17 #26
...