Avatar billede hyperactive Nybegynder
18. oktober 2000 - 10:12 Der er 4 kommentarer og
3 løsninger

Hvilken databaseløsning???

Hvilken databaseløsning er bedst egnet til brug på Nettet sammen med ASP - Her tænker jeg på Access, MySQL eller noget helt tredie.
Avatar billede stig3 Mester
18. oktober 2000 - 10:31 #1
Til midre databaser er ACCESS at foretrække, men er det en større site vil MS SQL server være bedre. Den koster selvfølgelig også en del mere.

MySQL er selvfølgelig den \"billigste\", men de fleste har alligevel office pakken liggende så hvorfor ikke bruge den.
Avatar billede keysersoze Guru
18. oktober 2000 - 10:33 #2
kommer an på hvad der skal bruges til:
- Access - det letteste, men også mest ustabile ved stor brug
- MySQL - bedre end access, men ikke nødvendigt ved et lille besøgstal (lille brug)
- MSsql - nok det bedste men også det dyreste. primært forretninger

altså: skal du bare bruge det til en lille privatside uden det helt store besøgstal, så er access helt klart at foretrække - men er det et stort besøgstal, som skal bruge data fra en db meget - så gå til MySQL...
Avatar billede hyperactive Nybegynder
18. oktober 2000 - 10:37 #3
Jeg skal bruge løsningen til en portal, hvor der vil være omkring 500 poster i databasen og besøgstallet vil være ca. 300 om dagen. Vil Access være stabil/hurtig nok i det tilfælde (er der i det hele taget forskel på hastigheden på de 3 muligheder)?
Avatar billede stig3 Mester
18. oktober 2000 - 10:38 #4
Nej, det vil jeg ikke mene. Her skal du nok bruge MS SQL server.
Avatar billede stig3 Mester
18. oktober 2000 - 10:40 #5
Men vi har helt glemt oracle, som også kunne være en mulighed. Her er det i hvert fald ikke performance, der er slækket på.

Til gengæld er brugerfjæset noget sværrere at finde rundt i.
Avatar billede tonkin Nybegynder
18. oktober 2000 - 12:33 #6
Oracle er et top profesionelt værktøj og derfor også møgdyrt.
Til et site med 300 brugere om dagen ville jeg lave løsningen med Access. Hvis det går helt galt, eller hvis interessen for sitet vokser kraftigt er det relativt nemt at emigrerer til SQL server 7 el. 2K.

Brug access. det er mit råd.
Nemt, billigt og hurtigt.
Avatar billede mjess Nybegynder
18. oktober 2000 - 13:35 #7
Du kan også tage et kig på MSDE (Microsoft Data Engine), der er en \"desktop\" db, om er 100% MS SQL kompatibel - dog med visse begrænsninger i antallet af samtidige connections.

Kompabiliteten gør, hvis du får behov for at opgradere til MS SQL, at du ikke behøver rette i noget af din kode.

http://msdn.microsoft.com/vstudio/msde/default.asp

/mjess