Avatar billede baastrup Nybegynder
09. december 2002 - 12:55 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

ahover spesifikt for h3 "css"

Hej eksperter

kan det lade sig gøre at tilføje noget til
h3{}
sådan at kun links med h3 laver hover funktionen.
min menu er bygget op med h3 og jeg ønsker derfor kun at mine menu punkter skifter farve til hvid når musen køre over.

på forhånd tak
Avatar billede sysrq2000 Nybegynder
09. december 2002 - 13:43 #1
Du bliver nødt til at lave en mouseover/mouseleave funktion... Eksempel:

<html>
<head>
  <style>
    .h3{
      color: #444499;
    }
    .h3_hover{
      color: #994444;
    }
  </style>
</head>
<body>
  <h3 class="h3" onmouseover="this.className='h3_hover'" onmouseleave="this.className='h3'">Test</h3>
</body>
</html>

Mvh.
Johannes Hansen
Avatar billede hells Nybegynder
09. december 2002 - 13:46 #2
du bør ikke bygge din menu op af h3, da det er ment som overskrifter.
jeg er lidt i tvivl om, hvad du mener med "links med h3". hvis det er h3-tags med links i, kan du gøre sådan her:
h3 a {
style
}

<h3><a href="side">tekst</a></h3>

og så er det a-tagget stylen gælder for og ikke h3.
Avatar billede nstenberg Nybegynder
09. december 2002 - 18:34 #3
I forlængelse af Hells indlæg, vil jeg gerne sige, at du bør bygge din menu op via lister og css. Se evt. her: http://www.alistapart.com/stories/taminglists/
Avatar billede baastrup Nybegynder
11. december 2002 - 10:11 #4
tak

jeg havde håbet på at kunne definere h3 link hover i min css fil sådan at alle links under h3 ville opføre sig på netop den måde jeg valgte men ok.