Avatar billede psychotius Nybegynder
09. december 2002 - 11:32 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Størrelse på IE vindue i XP

Har et lille problem, med min kærestes computer. Hver gang Internet Explorer åbnes er det i et meget lille vindue. Normalt kan man jo bare trække det vindue større, lukke det, og når man så åbner er det i den størrelse man lukkede det i. Det virker bare ikke her, og jeg fatter ikke hvorfor. Styresystem er WinXP Pro DK SP1. Nogen der har en løsning her?
Avatar billede hub Nybegynder
09. december 2002 - 11:43 #1
Prøv at holde shift nede mens du trækker og slip når du har den ønskede størrelse..
Avatar billede psychotius Nybegynder
09. december 2002 - 12:01 #2
virkede ikke...
Avatar billede staz Nybegynder
09. december 2002 - 12:04 #3
Har selv samme problem sommtider, men jeg har ingen andelse om hvorfor...
Avatar billede i-know.dk Nybegynder
09. december 2002 - 15:11 #4
Mange mensker spørg hvordan de får Explorer til altid at være maximered ?? og her kommer løsningen.
Tryk på Ctrl-Shift-Alt og brug nu musen til at lave siden til den størelse det nu skal være "fuld skærm"
Og husk nu stadig at hold Ctrl-Shift-Alt nede imens du klikker på X i højre hjørne af winduet for at lukke det.
Og din IE 6,0 vil nu åbne maximered hele tiden :-)

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Og med dette tricks kan du gøre din side helt maximered (tryk på F11 og se)

1:Find hkey_current_user,console,find"fullscreen" ændre nu talet fra 0 til 1.

2:Find nu hkey_current_user,Software,Microsoft,InternetExplore,Main, "find fullscrenn" ændre sætningen fra nej til ja.

3:Genstart din computer

4:Nu vil din IE åbne i fuld skærm hele tiden :-)
Avatar billede psychotius Nybegynder
09. december 2002 - 15:38 #5
det er meget fint, men det var bare ikke det jeg spurgte om
Avatar billede rbnh Nybegynder
09. december 2002 - 16:43 #6
Det vindue, det drejer sig om trækker du til ønskede størrelse ((fuld) lad vær med at markere i øverste højre hjørne)
Derefter gemmer du det (venstreklik på X i øverste højre hjørne)
Prøv dernæst at starte explorer igen og du vil se at vinduet beholder sidst gemte plads.
Avatar billede psychotius Nybegynder
09. december 2002 - 18:04 #7
prøv at læse spørgsmålet først :) Det er prøvet, og det virker ikke... Men tak alligevel... Håber stadig på at der er nogen der ved hvad der er galt...
Avatar billede psychotius Nybegynder
10. december 2002 - 12:39 #8
er der slet ingen der har en brugbar løsning?
Avatar billede rotne Nybegynder
11. december 2002 - 12:52 #9
Jeg havde for lang tid siden samme problem. Se http://www.eksperten.dk/spm/25736
Måske kan det hjælpe dig. Jeg må dog sige, at sidenhen har løsningen med at trække i vinduet, til det var maksimeret og så lukke det (med kun ét I-explorer vindue åbnet) virket for mig.
Avatar billede cp1 Nybegynder
12. december 2002 - 04:46 #10
du skal i reistreringsdatabasen herhen>My Computer\HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main
og her skal du slette denne nøgle>Window_Placement
genstarte computeren og så ellers følge "rbnh" svar , det gir ikke et totalt maksimeret vindue , men så meget det ka blive ved at strække det manuelt og elles er der den mulighed som "rotne" foreslår
Vh cp1
Avatar billede psychotius Nybegynder
12. december 2002 - 04:55 #11
Jamen jeg vil jo ikke have det til at være maksimeret. Jeg vil bare gerne have muligheden for at vinduet åbnes i den størrelse man lukkede det i... Er det muligt sådan?
Avatar billede cp1 Nybegynder
13. december 2002 - 07:48 #12
ja det er det :))
Avatar billede psychotius Nybegynder
13. december 2002 - 09:09 #13
jeg afprøver det senere i dag, så lav lige et svar cp1, så skal jeg nok acceptere det hvis det virker :)
Avatar billede cp1 Nybegynder
14. december 2002 - 04:25 #14
okay :))