Avatar billede mollmannj Nybegynder
08. december 2002 - 15:55 Der er 15 kommentarer og
2 løsninger

et link med to referencer.

jeg har et problem med at få et link til at have indvirkning på to referencer. jeg har prøvet med flg. kode:

<a href="c:\documents and settings\jakob\dokumenter\diverse\hjemmeside\forside.html" target="skift3";
href="c:\documents and settings\jakob\dokumenter\diverse\hjemmeside\indhold.html" target="skift2"> Til forsiden </a>

linket "til forsiden" skal både skifte siden "forside" og "indhold".
hvordan kan det lade sig gøre?
Avatar billede cougar Nybegynder
08. december 2002 - 15:56 #1
Det kan ikke lade sig gøre. Kun en reference pr. link.
Avatar billede Slettet bruger
08. december 2002 - 16:00 #2
Hvis det drejer som om frames kan det godt lade sig gøre ret nemt. Sig lige til.
Avatar billede hono Nybegynder
08. december 2002 - 16:04 #3
Avatar billede mollmannj Nybegynder
08. december 2002 - 16:08 #4
hepsa el barto. det drejer sig om en frame der hedder "indhold" og en der hedder "forside". jeg har et "tilbage" link i en frame der hedder "billeder", når jeg trykker på det vil jeg meget gerne både hae ændret "forside" og "indhold".
Avatar billede hono Nybegynder
08. december 2002 - 16:10 #5
mollmanj >> Har du tjekket mit link? Det er præcist hvad du leder efter!

Hono
Avatar billede mollmannj Nybegynder
08. december 2002 - 16:26 #6
hey Hono. jeg har prøvet dit link men jeg synes ikke lige at jeg kan få det til at virke. jeg prøver flg.:

<a href="#" onClick="multilink('c:\documents and settings\jakob\dokumenter\diverse\hjemmeside\indhold.htm' , 'c:\documents and settings\jakob\dokumenter\diverse\hjemmeside\forside.htm');">Tilbage</a>

kan du se nogle fejl?
Avatar billede hono Nybegynder
08. december 2002 - 19:07 #7
Har du husket det her oppe mellem <head> og </head>:

<script language="Javascript">
  function multilink(link1,link2) {
    window.parent.frames["framenavn1"].location.href=link1;
    window.parent.frames["framenavn2"].location.href=link2;
  }
</script>

Hono
Avatar billede mollmannj Nybegynder
08. december 2002 - 20:05 #8
hvor angiver man stien til de to frames?

er det under location, eller skal det gøres i <a href...........>
Avatar billede hono Nybegynder
08. december 2002 - 20:35 #9
det skal gøres i <a href....>
Avatar billede mollmannj Nybegynder
08. december 2002 - 23:30 #10
men man kan jo kun angive sti til en frame der?
Avatar billede hono Nybegynder
08. december 2002 - 23:34 #11
Sådan skal koden vist se ud:

-----------------------------------------------------------
I <head></head> (hvor dine targets er "skift2" og "skift3"
-----------------------------------------------------------

<script language="Javascript">
  function multilink(link1,link2) {
    window.parent.frames["skift2"].location.href=link1;
    window.parent.frames["skift3"].location.href=link2;
  }
</script>

-----------------------------------------
I <body></body>
-----------------------------------------

<a href="#" onClick="multilink('c:\documents and settings\jakob\dokumenter\diverse\hjemmeside\indhold.htm' , 'c:\documents and settings\jakob\dokumenter\diverse\hjemmeside\forside.htm');">Tilbage</a>

Hono
Avatar billede mollmannj Nybegynder
09. december 2002 - 00:04 #12
resultatet bliver at siden "skift2" bliver opdateret men ´kun med en fejl side. "skift3" derimod bliver overhovedet ikke opdateret. jeg synes jeg har prøvet en del forskelligt, er sgu rimelig meget i vildrede!!!!!!
kan du komme i tanke om andet der kan være galt?
Avatar billede mollmannj Nybegynder
09. december 2002 - 00:16 #13
kan det passe at der ikke skal være en sti ved <a href="#"....?
Avatar billede hono Nybegynder
09. december 2002 - 00:32 #14
kan du ikke lige poste hele koden herinde?
Avatar billede mollmannj Nybegynder
09. december 2002 - 15:36 #15
tager du stadig imod?
Avatar billede hono Nybegynder
09. december 2002 - 16:25 #16
ja
Avatar billede mollmannj Nybegynder
09. december 2002 - 17:11 #17
koden hvori linket er hedder "billeder" og den er som følger:
<html>

<head>
    <title>

        Billed siden

    </title>

    <style type="text/css">

    <!--
    h1 {font-size: 20pt; font-family: Arial Narrow}

    h2 {font-size: 15pt; font-family: Arial}

    body {font-size: 10pt; font-family: Comic Sans MS}

    A:visited
        {

        text-decoration: none;
        color:black;
        background: none;
        font-family:Sylfaen;
        font-size: 12;

                }
    -->

    </style>

    <script language="Javascript">

    function multilink(link1,link2)
    {
      window.parent.frames["skift2"].location.href=link1;
      window.parent.frames["skift3"].location.href=link2;
    }
    </script>

</head>

<body bgcolor="#3366ff">

    <h1 align="center">

        Billedsiden

    </h1>

    <p>
        Brug linksne til at finde de billeder du gerne vil se på!
        </p>

    <a href="c:\documents and settings\jakob\dokumenter\diverse\hjemmeside\biler.html" target="skift2"> Biler </a>

    <br>

    <a href="c:\documents and settings\jakob\dokumenter\diverse\hjemmeside\damer.html" target="skift2"> Damerne </a>

    <br>

    <a href="c:\documents and settings\jakob\dokumenter\diverse\hjemmeside\ski.html" target="skift2"> Ski billeder </a>

    <br>

    <a href="#" onClick="multilink('c:\documents and settings\jakob\dokumenter\diverse\hjemmeside\indhold.htm' , 'c:\documents and settings\jakob\dokumenter\diverse\hjemmeside\forside.htm');"> Tilbage </a>
</body>

</html>
Det er så i "skift2" at "indhold" skal åbnes og i "skift3" at "forside" skal åbnes.