Avatar billede tktarget Nybegynder
08. december 2002 - 12:53 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Datagrid

Hej.
Jeg har oprettet et datagrid (Microsoft Datagrid Control, Version 6.0 (OLEDB) og befolket det med data vha.

Set dbg1.DataSource = rsdbg1

Mit spørgsmål er: Hvordan kan man rette i sine data via Datagrid'et og det underliggende recordsource?
Avatar billede terry Ekspert
08. december 2002 - 13:48 #1
I have never used this control in Access but is there not a property where you can choose a table, or enter an SQL statement.
Avatar billede tktarget Nybegynder
08. december 2002 - 14:15 #2
Hej Terry.
Som jeg ser det er man i Access nødt til at angive datakilden via kode. Det har i hvert fald været tilfældet i alle de eksempler jeg har set på msdn. Og man kan også rette i data (har jeg læst), men jeg kan ikke finde ud af hvordan. Der sker simpelt hen ikke noget hvis jeg forsøger at taste noget i en celle. Der er en property som hedder "AllowUpdate" og den er sat til Yes, men uden den forventede virkning, desværre
Avatar billede terry Ekspert
08. december 2002 - 14:26 #3
OK, try this (NOT tried or tested)

Make a form and set the forms recordsource to a table in the dB
Then in the forms on load event

Set dbg1.DataSource = me.recordset

me.recordset is in Access 2000 >
Avatar billede tktarget Nybegynder
08. december 2002 - 14:36 #4
Hej Terry.
Det har jeg desværre allerede prøvet uden held. Jeg kan kun få Datagrid'en fyldt op, når jeg gør det på følgende måde. Og så får jeg ovenikøbet en delingsfejl på basen, men det kan jeg leve med (indtil videre).

Sub Form_Load()
Dim conn As ADODB.Connection
Dim rsdbg1 As ADODB.Recordset

Dim strConn As String
Dim strSQL As String

Set rsdbg1 = New ADODB.Recordset

strConn = CurrentProject.Connection
strSQL = "<Tabelnavn>"

Set conn = New ADODB.Connection
conn.CursorLocation = adUseClient
conn.Open strConn

rsdbg1.Open strSQL, conn, adOpenStatic, adLockReadOnly, adCmdTable

Set dbg1.DataSource = rsdbg1

' Luk...
'rsdbg1.Close

' ...og sluk
'Set rsdbg1 = Nothing

End Sub
Avatar billede terry Ekspert
08. december 2002 - 15:13 #5
? adLockReadOnly ?
Avatar billede tktarget Nybegynder
08. december 2002 - 15:51 #6
Hej Terry.
Pointene er dine, du har fortjent dem. Jeg ved ikke hvordan jeg har overset det, for selvfølgelig er det det. Jeg kører med adLockOptimistic normalt men havde prøvet forskellige ting for at få et andet problem løst. Derfor havde jeg adLockReadOnly på midlertidigt, men havde glemt det.
Endnu engang tak og fortsat god søndag.
Avatar billede terry Ekspert
08. december 2002 - 16:45 #7
selv tak, og fortsat god søndag til dig også :o)