>men positiv kritik der kan gøre siden bedre...
Det plejer at være et kendt faktum at positiv kritik sjældent gør noget bedre. ;) Negativ kritik derimod giver dig de ting der er galt med siden og som burde/kunne laves om ;)
Nå men skal vi tage de første par stykker:
1) Utrolig meget spildplads i 800x600
2) Framet content gør det besværligt at linke ned til underside. Et skud i foden på dig selv, da andre sjældent gidder linke til forsider, men desværre ikke kan linke til undersider uden at din menu forsvinder. Ligeledes betyder det også mindre indexering i søgemaskiner og de links der endelig dukker op vil være uden menu frame.
3) Centrering af tekst gør den vanskelig at læse og fokusere på.
4) Det ville klæde siden hvis den klient kode (HTML & CSS?) var w3c valid. Mere om det her
www.webstandards.org5) Blokering af højreklik er det samme som at slå alle sine gæster i maven når de kommer ind. Context (højreklik) menuen benyttes rent faktisk af nogle grundet de programgenveje den indeholder og kan ikke betragtes som en fornuftig måde at undgå visning af kildekoden på. Altså er det udelukkende noget der gøres for at genere brugeren.
Det ser ud til at siden er beregnet til en skole opgave(?) eller lignende og så kan man jo diskutere hvor meget man bør gå i detaljer med nogle af de begynderfejl der er på den. Rent visuel er den da ganske nydeligt, men ikke noget der specielt hæver den over gennemsnittet.
Fra et tilgængelighedsplan, har den en del vej igen og set med en webdesigners øjne (dvs teknisk) ligger den nok lidt under middel. Men som nævnt går jeg ud fra at den primære opgave her ligger i indholdet og knap så meget i den tekniske udfærdigelse, eftersom det ligner en skoleopgave.
Selve taglinen "solen fra a til z" giver ikek rigtig nogen mening eftersom der hverken er noget index over indholdet der netop angiver en rækkefølge fra a til z eller en anden form for refference til dette. Jeg ville vælge at skrive noget andet.
Indholdsmæssigt er den ellers ganske fint, afhængig af hvad den skal bruges til, men da vi ikke ved dette gør det det svært at vurdere i en sammenhæng.