Avatar billede hardsoft Nybegynder
07. december 2002 - 13:11 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Program problem

Hey eksperter!

Jeg har et meget irriterende problem... Jeg har lavet et program i Visual Basic (6.0) - Og når jeg sidder inde i vb og laver på det kan jeg trykke på F5 og så køre programmet, uden problemer - Men hvis jeg laver en exe-fil (under Filer -> Make status.exe) så når jeg at se min splash-screen (opstarts-skærm) - Men så kommer windows med følgende dialog:

Programfejl:
Status.exe har genereret fejl og lukkes af windows. Programmers skal genstartes.

og programmet lukker. Har også prøvet at lave en rigtig setup-fil fra min projekt-filer, men når er færdig med at installere og man vil starte programmet, kommer windows med samme dialog...

Hvad er der galt ?
Avatar billede joern Nybegynder
07. december 2002 - 13:26 #1
Hej.

Irriterende ja, men du må kigge på de kritiske steder.
1) Hvor du anvender componenter (ocx'er)
2) Hvor du tilgår filer (app.path eller definerede stier)
3) Hvor du evt. anvender egne funktioner, api-kald o.l.

Ved disse hændelser kan du indsætte en msgbox("Sted ?? - så langt, så godt.")
og indkredse hvor det fejler.

En god idé hvis programmet skal distribueres er at indsætte en Error-handler før alle sådanne steder, så en evt. fejlmeddelelse kommer fra dit program og ikke blot intetsigende fra Windows.

M.v.h.  Jørn
Avatar billede jespernaur Nybegynder
07. december 2002 - 13:27 #2
Fortæller den ikke lidt mere om HVOR i programmet fejlen er opstået?
Avatar billede joern Nybegynder
07. december 2002 - 13:35 #3
Hardsoft>>

Når jeg går ind i et spørgsmål, kigger jeg jævnligt hvad pågældende ellers har spurgt om, og hvad vedkommende evt. har svaret på.  For at få et indtryk af VB-niveauet.
Jeg kan se at du har en del spørgsmål, du selv lukker uden at acceptere svar, og desuden at du har mange uafsluttede spørgsmål.  Det skal du gøre noget ved.
Det er OK ikke at kunne bruge svar, hvis de ikke fungerer, men spørgsmålene skal afsluttes.
Klik på dit eget navn øverst til venstre i det blå område, og få ryddet op i hængende spørgsmål.

M.v.h.  Jørn
Avatar billede hardsoft Nybegynder
04. januar 2003 - 13:26 #4
Jeg fandt aldrig ud af det, men tak for jeres tid...
Avatar billede hardsoft Nybegynder
04. januar 2003 - 13:26 #5
Luk