Avatar billede motte Nybegynder
17. oktober 2000 - 09:06 Der er 21 kommentarer og
1 løsning

HJÆÆÆÆLP!!!!

Hvordan skjuler jeg html sidernes navn i min hjemmeside, så man kun ser mit domæne...

eks.

www.m-og-m.dk/menu.html

bliver til:

www.m-og-m.dk
Avatar billede sone Nybegynder
17. oktober 2000 - 09:07 #1
Du bruger frames
Avatar billede motte Nybegynder
17. oktober 2000 - 09:09 #2
jeg bruger layers, da det primært er tekst... og derfor går hurtigere!! men kan man så skjule undersidernes navn??
Avatar billede tonkin Nybegynder
17. oktober 2000 - 09:25 #3
Lytter med!
Avatar billede motte Nybegynder
17. oktober 2000 - 09:29 #4
Hmm... forhøjer til 100 point!!!
Avatar billede hatecaps Nybegynder
17. oktober 2000 - 09:30 #5
sone\'s svar er nok det bedste du nogensinde vil få :-)

det du skal gøre er at lave en 100% frame, altså en frames-side med kun en frame der fylder hele vinduet, og derefter la\' linksene pege på denne frame.
Avatar billede wermelin Nybegynder
17. oktober 2000 - 09:32 #6
Forslag:
Drop din forside og lav menu.html =index.html!

Mvh
Mads Wermelin
Avatar billede motte Nybegynder
17. oktober 2000 - 09:37 #7
Øhh.. problemet er bare at jeg har en intro, og derefter kommer man så videre til en menu - kan man gøre noget??
Avatar billede kasseper Nybegynder
17. oktober 2000 - 09:53 #8
Nej, men hvad er der i vejen med en frame ???
Avatar billede tonkin Nybegynder
17. oktober 2000 - 09:53 #9
Hvorfor er der ikke nogen der forsøger at besvarer motte\'s spg. ???

Problemstillinmgen er ligetil og ret fiks. Så hvad med at komme med et par forslag til at skjule adressen i adressebaren.
Det må da være muligt.

Stort tju hej og alting ;)
</Tonkin>
Avatar billede kasseper Nybegynder
17. oktober 2000 - 09:59 #10
Løsningen er da lagt på bordet...Sone har på mindre end et minut fremlagt en løsning...
Lav en frame i din index.html og brug din intro som source......
Hvor svært kan det være, og hvorfor er det blevet afvist.
Avatar billede doeleman Nybegynder
17. oktober 2000 - 10:29 #11
Jeg tror ikke, det er forklaret helt tydeligt.

Den eneste måde, du kan skjule sidernes navn på, er ved at lave et usynligt frameset. Framesettet indeholder kun den ene side, men gør netop at adresselinien ikke ændrer sig, når du går ind på undersider.

Prøv at gemme følgende som index.htm og kald din intro for intro.htm
<FRAMESET FRAMEBORDER=\"0\" FRAMESPACING=\"0\" BORDER=\"0\" COLS=\"100%,*\" ROWS=\"100%\">
    <FRAME SRC=\"intro.htm\" NAME=\"indhold\" SCROLLING=\"auto\" MARGINHEIGHT=\"0\" MARGINWIDTH=\"0\">
</FRAMESET>
Avatar billede tonkin Nybegynder
17. oktober 2000 - 10:42 #12
Jeg ville ikke belønne \'frame\' svaret med et eneste point.
Det er ikke den løsning som der bliver bedt om, derimod er det en lappeløsning som hvem som helst kunne have svaret på.

Lad os dog finde en javascript løsning, hvis det er muligt !!!

Vi er her jo for at lære og blive bedre.
Avatar billede kasseper Nybegynder
17. oktober 2000 - 10:48 #13
Hvordan er det en lappeløsning ???
Hvis problemet kan løses med ren og skær HTML så er det vel at foretrække frem for javascript som skal optimeres til diverse browsere.
Desuden mener jeg ikke der findes noget javascript som kan manipulere med URL\'en på den måde som motte vil have.
Jeg støtter Frame løsningen og hvor kan du iøvrigt se at det ikke er den løsning der er bedt om, motte vil jo ikke svare på hvorfor en frame ikke må bruges..???????
Avatar billede wermelin Nybegynder
17. oktober 2000 - 10:49 #14
Jamen tonkin, hvorfor laver du ikke noget konstruktivt - istedet for at \'slå\' alle svar til jorden!???
Avatar billede doeleman Nybegynder
17. oktober 2000 - 10:51 #15
Jeg kan godt se at, at frame-løsningen ikke er 100%-optimal, men det er faktisk den eneste måde at løse dit problem på.

Du kan IKKE med javascript ændre teksten i adresselinien !
Avatar billede motte Nybegynder
17. oktober 2000 - 10:52 #16
Okay!.. det lader til at eneste mulighed er at lave en frame, så tak til alle som foreslog det! :-)

Mvh.
Motte

P.S. Tonkin du må meget gerne sige til hvis du finder en javascript løsning...
Avatar billede tonkin Nybegynder
17. oktober 2000 - 10:55 #17
Jeg leder med lys og lygte ;)
Avatar billede kasseper Nybegynder
17. oktober 2000 - 11:06 #18
Lidt strengt at sone ikke fik point\'sne da han rent faktsik kom med svaret som den første....
Avatar billede hatecaps Nybegynder
17. oktober 2000 - 12:12 #19
enig !
Avatar billede motte Nybegynder
17. oktober 2000 - 12:30 #20
Så må I hjælpe mig, hvordan giver jeg sone 50 point??  :-)
Avatar billede doeleman Nybegynder
17. oktober 2000 - 12:37 #21
Hmm, jeg er egentlig ikke helt enig.
sone skrev \"Du bruger frames\", hvilket vel ikke er et brugbart svar, hvilket da også ses af mottes svar.

Jeg vil mene, at hvis jeg skal dele points, må det da være med hatecaps ?!?
Avatar billede hatecaps Nybegynder
18. oktober 2000 - 01:36 #22
motte, opret et nyt spørgsmål for 50 point, link til det her i dette spørgsmål, og husk at linke tilbage til dette spørgsmål i det nye spørgsmål !

ha\' det godt

hatecaps :-)